Spune stop extremelor pentru silueta!

Silueta si sanatatea pot fi mentinute cu exercitii moderate.
Spune stop extremelor pentru silueta!
Spune stop extremelor pentru silueta!

Caloriile „arse”
In repaus – reprezinta energia necesara pentru a mentine viata si functiile vitale ale organismului. Ele reprezinta cea mai mare parte a caloriilor consumate (aproximativ 70-80% din total) care sunt arse in principal la nivelul rinichiului 15%, creierului 20%, ficatului 25%, muschilor 25%, iar restul de aproximativ 15% pentru intretinerea altor functii – circulatie, sistem imunitar etc. care compun activitatea normala organismului.

Este foarte important sa facem sport regulat, pentru a intretine masa musculara, ce reprezinta un fel de foc continuu pentru caloriile ingerate. Cu varsta insa, masa musculara are tendinta sa scada si adipocitele din tesuturile adiacente cresc si mai mult, ceea ce are un dublu efect negativ asupra aspectului, dar si metabolismului nostru.

Caloriile „arse” în timpul activitatilor zilnice
– sunt consumate in cursul activitatilor zilnice precum imbracatul, mersul pe jos, activitati intelectuale, digestia, jocul cu copiii, munca la calculator etc.

Evident ca acestea sunt minime si pot ajunge pana la maximum 5-10% din numarul total de calorii furnizate, in functie de cat de mult mergem pe jos, urcam scarile si chiar ne miscam prin casa sau birou. De aici si teoria ca, din cauza telecomenzilor, in fiecare an ne mai ingrasam un kilogram, pentru ca si aceasta miscare banala de la fotoliu la TV inseamna pentru nutritionisti cateva calorii consumate.

3 calorii „arse” în timpul exercitiilor fizice –
reprezinta o estimare a numarului de calorii pe care le ardem in 30 de minute de exercitiu fizic moderat. Aici se face practic diferenta intre a slabi, a te mentine sau a te ingrasa.

De aceea este foarte important ca, atunci cand iti determini rata metabolica, sa intelegi si cat sport este necesar sa faci zilnic sau pe saptamana. Daca vrei sa te mentii, trebuie sa „acoperi” prin sport restul de calorii ingerate care raman dupa cele arse in repaus plus cele din timpul activitatilor zilnice. Daca vrei sa slabesti, evident rezultatul trebuie sa „dea” cu minus. Nu este deloc complicat, iar exercitiul intelectual mai consuma si el ceva calorii.

Citeste si Calorii, kilocalorii si kilojouli. Care e diferenta?
                 
Daca alerg cu spatele, slabesc mai usor?

Foto: RED DOT, SHUTTERSTOCK

Pagina 1 din 2
Cel mai nou articol Video: