Spune DA unui stil de viaţă sănătos!

Alimentaţia nesănătoasă şi lipsa de activitate fizică contribuie la creşterea numărului de persoane supraponderale şi obeze, fapt ce reprezintă o provocare majoră pentru sănătatea publică.
Spune DA unui stil de viaţă sănătos!

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România – APC România – sărbătoreşte Ziua Mondială a Consumatorilor pe 15 martie, ca în fiecare an, prin mai multe evenimente care o aduce mai aproape de consumatori, ca în fiecare zi.

Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania participă zilele acestea la Târgul de Turism al României de la Romexpo – pavilionul C5, unde orice consumator de servicii turistice poate primi consultanţă de profil fie că este vorba de achiziţiile de bilete de avion sau de hotel.

Duminică, 15 martie consultanţii APC România vor oferi consultanţă la magazinul EMAG din Grant Shopping Center, Şoseaua Virtuţii numărul 148, în Bucureşti.

La Buzău, Preşedintele APC România, Conf. Univ. Dr. Stanciu Costel, va oferi consultanţă consumatorilor aflaţi în Hypermarketul Carrefour Buzău şi va distribui materiale informative despre Alimentaţia Sănătoasă integrată într-un stil de viaţă sănătos şi echilibrat.

Iar pe data de 18 martie Dr. Florin Ioan Bălănică, Consultant Personal de Sănătate şi Doamna Lector Jeni Toader, Director de Marketing vor discuta cu studenţii de la Universitatea Nicolae Titulescu despre importanţa unui stil de viaţă sănătos şi o nutriţie echilibrată.

APC România sfătuieşte consumatorii să adere la un stil de viaţă integrat cu exerciţii fizice adecvate şi regulate pentru că sunt factori importanţi în promovarea şi menţinerea unei bune sănătăţi pe durata întregii vieţi.

Alimentaţia nesănătoasă şi lipsa de activitate fizică contribuie la creşterea numărului de persoane supraponderale şi obeze, fapt ce reprezintă o provocare majoră pentru sănătatea publică.

Nutriţie sănătoasă pentru o viaţă mai bună

  • Mănâncă totdeauna un mic dejun sănătos
  • Ia mese mici şi dese pe toată durata zilei pentru a combate căderile de energie şi pofta de gustări dulci
  • Când mănânci la gustare fructe, legume şi mici porţii de proteine (alune nesărate, iaurt, brânză), vei putea evita excesele la masa de prânz sau cină
  • Schimbă-ţi opţiunile alimentare adoptând o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă
  • Mănâncă la ore fixe, pe cât posibil
  • Redu aportul de zahăr, grăsimi săturate şi sare din alimentaţie
  • Asigură un aport regulat de lichide pentru a rămâne hidratat.

Recomandări pentru nutriţie echilibrată şi combaterea obezităţii

Conform unui sondaj Eurostat Health Interview derulat de Comisia Europeană, procentul de persoane obeze în România se ridică la 8% pentru femei şi 7,6% pentru bărbaţi.

  • Consumă fructe şi legume pentru a obţine o serie diferită de micro-nutrienţi
  • Optează pentru brânzeturi cu conţinut scăzut de grăsimi
  • Consumă lapte ca băutură în timpul mesei
  • Găteşte cu carne slabă
  • Alege să fierbi, să coci sau să prepari la grătar alimentele
  • Consumă peşte de cel puţin 2-3 ori pe săptămână

Stil de viaţă şi mişcare

A face mişcare nu presupune neapărat un abonament la sala de sport. Există nenumărate alte modalităţi de a creşte treptat nivelul de activitate fizică şi acestea pot fi integrate în viaţa ta de zi cu zi:

  • Hidratează-te constant consumând cel puţin doi litri de apă în fiecare zi.
  • Fii activ, desfăşurând o activitate fizică de intensitate moderată timp de cel puţin 30 de minute, măcar 5 zile pe săptămână. Poţi face eventual câte 10 minute la câteva ore.
  • Alege o formă de exerciţii fizice adaptate rutinei zilnice: plimbări rapide, fotbal cu copiii, du copilul la şcoală pe jos, nu cu maşina, coboară din autobuz cu o staţie mai devreme, foloseşte scările în locul liftului, ieşi în grădină şi plantează flori, dansează.
  • Alege activităţi pe care le poţi face în familie sau cu prietenii fiindcă acestea te vor ajuta să rămâi motivat.
  • Odihna şi relaxarea sunt esenţiale. Stresul poate duce la probleme de sănătate, iar unii cred că predispune organismul la îmbolnăviri. Dormi cel puţin 7 ore pe noapte.
  • Redu consumul de alcool şi lasă-te de fumat.