Proteine la micul dejun: cum te ajută planul 30/30 să slăbeşti 20kg pe lună

Planul 30/30 presupune consumul de 30 de grame de proteine la micul dejun şi 30 de minute de mers pe jos.
Proteine la micul dejun: cum te ajută planul 30/30 să slăbeşti 20kg pe lună
FOTO: pixabay.com / Proteine la micul dejun: cum te ajută planul 30/30 să slăbeşti 20kg pe lună

Anumiţi experţi nutriţionişti recomandă planul 30/30, adică 30 de grame de proteină şi 30 de minute de mers pe jos pentru scăderea în greutate. Când dieta Atkins era în tendinţe, proteina era un macronutrient necesar oricui şi, tot atunci, eram sfătuiţi să consumăm mai multe proteine şi mai puţini carbohidraţi. Mai târziu, odată ce dietele pe bază de plante au câştigat popularitate, părerea despre consumul de proteine s-a schimbat radical şi se credea că se consumă prea multe proteine, iar cele de origine animală erau totodată vinovate pentru anumite probleme de sănătate ca osteoporoza, boli de rinichi, probleme ale tractului urinar şi chiar anumite cancere.

În prezent, se pune foarte mult accentul pe consumul de proteine în prima parte a zilei. Mai exact, la micul dejun. Un nou studiu arată că proteina este un macronutrient care trebuie consumat la micul dejun pentru a nu ne confrunta cu pofta de dulce în cealaltă jumătate a zilei. Cercetătorii sugerează de asemenea că în urma consumului de proteine apare senzaţia de saţietate, iar astfel suntem mai puţin predispuşi să simţim nevoia să mâncăm pe timpul zilei.

Proteinele şi scăderea în greutate

Tim Ferriss, autor New York Times, vorbeşte despre cum poate micul dejun să ne ajute în procesul de slăbire.

”Dacă iei micul dejun, chiar dacă nu faci nicio schimbare în dietă, este suficient pentru a pierde între 10-20 kilograme de grăsime pe lună. Pierderea grăsimii înseamnă 99% dietă”, explică Ferriss.

Totodată, autorul este de părere că micul dejun ideal funcţionează pe planul 30/30: consumi 30 de grame de proteină şi mergi 30 de minute pe jos. Mai mult, foarte important este ca micul dejun să fie consumat înainte de ora 11:00.

Cele mai bune surse de proteină

Din fericire, proteina se regăseşte în toate grupele de alimente. Pentru micul dejun ideal este consumul de ouă, linte, fasole neagră şi legume verzi. De evitat mâncărurile procesate ca baconul, crendvurştii etc.

Când este prea multă proteină

Probabil te întrebi care este numărul optim de grame de proteine pe care trebuie să le consumi la micul dejun. Dacă nu te confrunţi cu probleme de rinichi, atunci poţi consuma câte proteine vrei însă, nu uita că echilibrul este cheia.