Pledoarie pentru fructele exotice

Fructele exotice se gasesc acum in supermarket, iar unele dintre ele au multe beneficii pentru sanatate. Iata cum trebuie alese si consumate fructele exotice!
Pledoarie pentru fructele exotice
Pledoarie pentru fructele exotice

Toti cunoscutii mei ma declara fanul NR. 1 al fructelor exotice si nu putini sunt aceia care imi spun „de la tine am gustat prima oara: lychee, avocado, mango sau fructul pasiunii”. Desi nu este chiar la indemana sa descoperi gusturi exotice si nici ieftin, deoarece la noi oferta este limitata (in hipermarketuri se gasesc aceste fructe, de regula), merita sa le incerci. Si nu doar pentru largirea universului gastronomic, ci si pentru ca unele au proprietati cu adevarat miraculoase.

Fructul pasiunii este ori­gi­nar din Brazilia, dar se cultiva si in Hawaii, Florida, California si Noua Zeelan­da. Exista mai multe soiuri de fructul pasiunii. Cel din Noua Zeelanda este mov, iar cel din Hawaii este galben, de exem­plu.

Datorita aromei speciale, pulpa din acest fruct este folosita pentru a da savoare bauturilor, sosurilor. Semintele din interior sunt comestibile, deci nu trebuie sa va chinuiti sa le separati. Acest fruct are efecte tranchilizante asupra organismului. Daca este consumat inainte de culcare, veti avea un somn linistit.

Cum alegem fructele exotice?

Sunt de preferat fructele mari, grele, ferme. Totusi chiar daca coaja este zbarcita, nu inseamna ca miezul este stricat. Cand este necopt culoarea fructului este verde si se schimba in purpuriu, rosu sau galben cand este copt. Se poate lasa la temperatura camerei pentru a se coace. Copt, se poate pastra la frigider timp de o saptamana.

Fructele exotice: pasiune pentru sanatate

Fructul pasiunii este o sursa excelenta de antioxidanti, de vitamina A, C si de fibre (cand este consumat cu seminte). Un fruct are doar 16 calorii. Su­cul din fructul pasiunii re­duce riscul dezvoltarii celu­le­lor maligne, mai exact fito­chi­micalele din suc impiedica cres­terea celulelor maligne.

Un extract din coaja de fruc­tul pasiunii ajuta la imbuna­ta­tirea starii bolnavilor de astm si reduce presiunea crescuta a sangelui. Acizii fenolici si fla­vonoidele din suc prote­jea­za buna functionare a inimii. De asemenea, fenolii au si actiune antimicrobiana.

Lychee: beneficii

Din sudul Chinei si sudul Taiwanul, nordul Vietnamului, Indonezia, Filipine si India sosesc spre in­can­tarea papilelor gustative a gurmanzilor din toata lumea fructele lychee. Fructul invelit de o crusta cu mici excrescente de culoare roz-rosiatica-galbena are un gust ce pare a fi un mix intre struguri si flori de soc.

Lychee este sarac in grasimi satu­­rate, colesterol si sodiu, bogat in vita­mi­na C si cupru. Valorile nutritionale ale acestor fructe ne ajuta sa ne pastram sa­natatea si sa slabim. Cei care vor sa se ingrase nu trebuie sa consume zilnic aces­te fructe.

Iata cateva informatii nutritio­nale: 100 g de lyche au: 81,76 g apa, 66 ca­lo­rii, 0,83 g proteine, 0,44 g lipide, 16 g carbohidrati, 1,3 g fibre, 5 mg calciu, 0,31 mg fier, 10 mg magneziu, 31 mg fosfor, 171 mg potasiu, 1 mg sodiu.
 

Pagina 1 din 2
Mancare sanatoasa cu buget de austeritate
Mancare sanatoasa cu buget de austeritate