Persoanele care fac această schimbare trăiesc mai mult

Experţii în sănătate şi nutriţie susţin de multă vreme importanţa trecerii de la cereale rafinate la cele integrale, iau un nou studiu arată că persoanele care urmează acest sfat trăiesc mai mult.
Persoanele care fac această schimbare trăiesc mai mult

Experţii în sănătate şi nutriţie susţin de multă vreme importanţa trecerii de la cereale rafinate la cele integrale, iar un nou studiu arată că persoanele care urmează acest sfat trăiesc mai mult.

Cercetătorii au arătat că persoanele care consumă trei sau mai multe porţii de cereale integrale zilnic şi-a redus riscul de mortalitate cu până la 20% ,comparative cu cele care consumau o porţie de cereale integrale sau deloc.

Cu cât consumul de cereale integrale este mai mare, cu atât rata mortalităţii scade, în special în cazul bolilor cardiovasculare. Aceste rezultate vin să confirme sfaturile nutriţioniştilor care recomandă consumul zilnic a cel putin 48 de grame de astfel de alimente pentru a ameliora sănătatea în mod durabil şi a preveni riscul mortalităţii premature”, a declarat doctorul Qi Sun, autorul principal al studiului şi profesor de nutriţie la  la Şcoala de Sănătate Publică din cadrul Universităţii Harvard.

Cerealele rafinate sunt cereale care au fost prelucrate, cărora li s-au îndepărtat o parte din părţile componente (atât invelişul exterior, cât şi germenii), în scopul de a avea o textură mai fină şi de a le prelungi durata de conservare. Totodată, în procesul rafinării sunt eliminate o serie de substanţe nutritive (mai ales fier, vitaminele B) şi fibre. Printre cele mai cunoscute cereale integrale se numără făina integrală, ovăz, orez brun şi porumb.

Profesorul Qi Sun şi colegii săi de la Universitatea Harvard au analizat peste 12 studii desfăşurate în SUA, Marea Britanie şi Ţările Scandinave în perioada 1970- 2010. În acest interval au fost analizaţi 786 de mii de subiecţi, timp în care s-au înregistrat aproape 98 de mii de decese.

Potrivit studiului, persoanele care consumă 70 de grame de cereale integrale pe zi au un risc de mortalitate mai scăzut cu 22% faţă de cele care nu consumă astfel de alimente. Mai precis, riscul de mortalitate legat de bolile cardiovasculare şi de cancer înregistrează o scădere de 23% şi, respectiv, 20%.

Studiul nu a putut demonstra o relaţie directă de tip cauză – efect, dar meta-analiză sugerează că riscul de mortalitate prematură cauzată de boli cardiovasculare a scăzut cu aproape 25% când oamenii au consumat trei porţii de cereale integrale (47 grame), comparativ cu cei care au consumat mai puţine cereale sau deloc. Riscul mortalităţii cauzate de cancer a scăzut cu 15%.

Studiile precedente au demonstrat deja un consum zilnic de cerealele integrale reduce riscul de boli cardiovasculare, diabetul de tip 2 şi echilibrează flora intestinală.

Experţii de la Universitatea Harvard notează că aceste alimente conţin nenumărate substanţe care reglează glicemia şi îmbunătăţesc nivelul colesterolului,  afecţiuni asociate cu un risc crescut de boli de inimă şi diabet. Mai mult, acest alimente sunt bogate în fibre care conferă saţietate ceea ce înseamnă că sunt de ajutor în menţinerea  unei greutăţi corporale sănătoase.
Pe baza acestor descoperiri, Qi Sun avertizează că dietele sărace în carbohidraţi care neglijează beneficiile cerealelor integrale ar trebui adoptate cu grijă, din cauza riscurilor mai mari de boli cardiovasculare.

Sfat! Pentru a beneficia de 48 de grame de cereale integrale poţi încerca să consumi 3 felii de pâine integrală.

Top cele mai sănătoase cereale integrale

  • Orez sălbatic
  • Quinoa
  • Orz
  • Bulgur
  • Secară
  • Ovăz

Beneficii cereale integrale

  • Scad colesterolul rău şi ajută digestia
  • Previn constipaţia
  • Prelungesc senzaţia de saţietate şi sunt excelente de consumat atunci când sunteţi la cure de slăbire
  • Menţin sistemul nervos sănătos (cerealele integrale conţin numeroase vitamine din complexul B – riboflavină, niacină şi acid folic – substanţe care sunt necesare pentru menţinerea unui sistem nervos sănătos)
  • Previn problemele gastro-intestinale şi alte probleme de ordin digestiv, cauzate, în principal, de o alimentaţie nesănătoasă
  • Reduc riscul apariţiei bolilor de inimă