Perele: de ce trebuie evitate cele verzi

Perele pot fi fructele ideale pentru cei care vor să slăbească sau pentru diabetici. Iată ce beneficii au şi cum trebuie păstrate.E bine să le evităm pe cele verzi.
Perele: de ce trebuie evitate cele verzi

Iată un fruct excelent, recomandat îndeosebi persoanelor supraponderale şi suferinzilor de diabet. Perele oferă o cantitate substanţială de vitamine din grupul B (B1,B2, B3, B5, B6, B9, B12) vitaminele C şi K şi minerale (îndeosebi potasiu, fosfor, calciu, magneziu, cupru, fier, zinc).

Datorită prezenţei acestor vitamine, flavonoidelor şi acizilor fenolici (aceştia din urmă îndeosebi în coajă, dar şi în pulpă, în cantitate mai mică), perele elimină acidul uric din organism. Ca de obicei, aceşti antioxidanţi combat problemele cardiovasculare, cancerul şi accidentele vasculare cerebrale, creând un mediu defavorabil acestor boli.

Perele: avantaje pentru sănătate

Bune pentru tranzitul intestinal. Perele, în special coaja lor, conţin multe fibre care ameliorează şi favorizează activitatea intestinului gros, accentuând efectul de saţietate. Iată un avantaj pentru gurmanzi şi pentru cei care vor să îşi menţină greutatea sau să slăbească. Este cunoscut, de asemenea, rolul fibrelor sănătoase în prevenirea bolilor cardiovasculare, prin eliminarea colesterolului rău din organism.

Perele: ideale pentru diabetici. Bogată în apă, para conţine în mare parte glucide, datorită cărora este energizantă. Graţie indexului său glicemic scăzut, combinat cu o asimilare lentă a glucidelor în organism, este un fruct indicat suferinzilor de diabet.

În general, prin virtuţile sale diuretice şi depurative, para contribuie la eliminarea excesului de acid uric din sânge. Este deci preţioasă în caz de reumatism, gută sau artrită. Sucul de pară are un slab efect sedativ şi contribuie la atenuarea durerilor inflamatorii. Para este remineralizantă, nutritivă, stomahică şi astrigentă. Este indicată persoanelor astenice sau surmenate şi femeilor însărcinate.

În medicina chineză este folosită pentru umidificarea mucoaselor pulmonare şi ale gâtului, fiind recomandată în caz de constipaţie şi de inflamaţii ale vezicii biliare.

100 de g de pară vă oferă

  • 56 kcal
  • 0, 36 g proteine
  • 0, 12 g lipide
  • 15, 58 g glucide
  • 3 g fibre

Perele: beneficii nutriţionale

O pară acoperă în medie 20% din necesarul zilnic de fibre.

Perele: cum le alegem

O pară bine coaptă este foarte parfumată. Alegeţi-le pe cele complet maturizate, perele încă verzi riscă să provoace gaze şi putrefacţii intestinale. Evitaţi în general să mâncaţi fructe insuficient coapte.

Perele: cum le consumăm

De preferinţă crude. Revigorante, cu o savoare plăcută şi diferită în funcţie de soi, perele sunt disponibile mai multe luni pe an, fapt care le sporeşte interesul nutriţional. Atunci când le mâncaţi, perele trebuie să fie în perfectă stare. La cele vătămate se dezvoltă un mucegai, micotoxina, care este periculos. Coaja perelor, la fel ca a boabelor de struguri, este una dintre cele mai intens tratate cu pesticide, prin urmare orientaţi-vă spre perele din cultura bio sau din livadă.

Perele: cum le păstrăm

Rezistă la temperatura camerei timp de trei până la 12 zile, în funcţie de cât de coapte sunt.

Sursa: cartea 200 de alimente care ne vor binele, autor Jean-Marie Delecroix, editura Rao.