Opreşte timpul în loc: 9 alimente pentru tinereţe veşnică

Este atât de simplu să îmbătrânim frumos, trebuie doar să avem grijă să mâncăm cât mai sănătos şi natural, direct de la sursă, să ne punem sângele în mişcare prin exerciţii fizice zilnice şi să evităm pe cât posibil să punem la suflet orice mică răutate sau supărare. Nu este suficient însă să ajungem la vârste înaintate, trebuie să fim şi sănătoşi pentru a ne bucura pe deplin de bucuriile specifice vârstei. Deci, încă o dată, trebuie să subliniem faptul că stilul de viaţă şi ceea ce consumăm zi de zi sunt elementele-cheie în dobândirea tinereţii fără bătrâneţe. Iată o listă cu superalimentele care luptă cu bolile, revitalizează organismul şi adaugă ani buni vieţii:
Autor: Paula Rotaru
Opreşte timpul în loc: 9 alimente pentru tinereţe veşnică

Este atât de simplu să îmbătrânim frumos, trebuie doar să avem grijă să mâncăm cât mai sănătos şi natural, direct de la sursă, să ne punem sângele în mişcare prin exerciţii fizice zilnice şi să evităm pe cât posibil să punem la suflet orice mică răutate sau supărare.

Nu este suficient însă să ajungem la vârste înaintate, trebuie să fim şi sănătoşi pentru a ne bucura pe deplin de bucuriile specifice vârstei.

Deci, încă o dată, trebuie să subliniem faptul că stilul de viaţă şi ceea ce consumăm zi de zi sunt elementele-cheie în dobândirea tinereţii fără bătrâneţe.
 

Iată o listă cu superalimentele care luptă cu bolile, revitalizează organismul şi adaugă ani buni vieţii

Merele – banalele fructe pe care le consumăm fără a ne da seama că sunt cei mai aprigi duşmani ai bolilor, merele conţin cantităţi impresionante de fibre, antioxidanţi, acid folic şi vitamina E, substanţe nutritive care protejează excelent împotriva bolilor specifice bătrâneţii, cum este boala Alzheimer.

În plus, merele conţine quercitină, un flavonoid care are rolul de a proteja creierul de stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi şi care este responsabil de aproximativ 80-90% dintre maladiile cronico-degenerative din cadrul îmbătrânirii.

Curmalele – sunt o sursă excelentă de antioxidanţi şi magneziu, care ajută corpul să-şi menţină funcţia normală a muşchilor şi a sistemului nervos, normalizează ritmul cardiac şi ajută la întărirea oaselor.

De asemenea, curmalele sunt extraordinare pentru reglarea tensiunii arteriale şi a nivelului de zahăr din sânge, prevenind apariţia diabetului.

Jicama (cartoful maxican) – este o legumă crocantă, foarte gustoasă, care poate fi consumată atât crudă cât şi gătită. Mai este cunoscută şi sub denumirea de fasole yam sau nap chinezesc.

Această legumă are foarte puţini carbohidraţi, cantităţi mari de fibre, este o sursă excelentă de vitamina C şi potasiu, care ajută la reducerea hipertensiunii arteriale şi, în domeniul esteticii, are efect antiaging, sporeşte producţia de colagen a pielii, luptând astfel eficient împotriva ridurilor fine sau adânci de pe frunte sau de la colţurile ochilor şi buizelor.

Mango – doar un singur fruct de mango conţine 96% din doza zilnică de vitamina C recomandată de către specialişti.
Fructul de mango poate preveni bolile parodontale, este o sursă bogată de betacaroten, antioxidant care luptă împotriva cancerului şi a bolilor de inimă şi poate fi benefic în cazul persoanelor care doresc să scadă în greutate, deoarece conţine foarte puţine calorii, însă condiţia de bază este ca fructul să fie consumat cu tot cu coajă, pentru că acolo se găsesc anumite fitochimicale care împiedică dezvoltarea celulelor ţesutului adipos.


Cartofii dulci – specialiştii ne recomandă să consumăm cel puţin 200-300 de grame de cartofi dulci pe săptămână pentru a preveni afecţiunile plămânilor, problemele pielii şi cancerul de prostată.

Aceste legume sunt foarte bogate în betacaroten, care ajută la absorbţia vitaminei A în organism, vitamină indispensabilă ochilor şi sistemului imunitar.

Brânza din soia (tofu) – este un aliment natural tradiţional al bucătăriei orientale (mai este numită şi “brânza Asiei”) şi este o sursă bogată de proteine, are conţinut scăzut de grăsimi saturate cu rol de prevenire a bolilor cardiace.

tofu

De asemenea, brânza tofu este bogată în fier şi cupru, minerale care contribuie la buna dezvoltare a celulelor roşii din organism şi care contribuie la reducerea simptomelor de poliartrită reumatoidă, calciu, care protejează împotriva bolilor de oase, izoflavoni, un tip de estrogeni care ajută la menţinerea echilibrului hormonal şi care este de un real folos femeilor aflate la menopauză, seleniu, care ajută la întărirea sitemului imunitar şi protecţia împotriva cancerului de prostată şi care reglează glicemia, prevenind diabetul şi complicaţiile renale.

Păstrăvul – este un peşte care abundă în acizi graşi esenţiali Omega 3, nutrienţi deosebit de importanţi deoarece ajută la buna funcţionare a creierului, în special a acidului docosaheexaenoic (DHA), care contribuie la îmbunătăţirea memoriei şi a funcţiilor cognitive.

De asemenea, Omega 3 acţionează în profunzimea ţesuturilor şi menţine pielea hidratată şi protejată de efectele radicalilor liberi.

Iaurtul grecesc- este o sursă bogată de calciu şi vitamina D şi este alimentul numărul 1 recomandat de celebrul dr. OZ pentru întărirea oaselor şi prevenirea osteoporozei.


De asemenea, este un cocteil natural de probiotice, bacterii benefice pentru prevenirea afecţiunilor digestive.

Varza Kale – este superleguma cu multiple beneficii pentru sănătate. Conţine calciu, vitamina C şi flavonoide, nutrienţi care ajută la distrugerea tumorilor canceroase.
Este şi o excelentă sursă de vitamina K, cu rol de creştere a densităţii minerale osoase şi de prevenire a fracturilor şi afecţiunilor hepatice.