Muștarul, bun pentru crampe?

Află ce beneficii are muștarul și care este legătura cu prevenirea sau reducerea crampelor musculare, dar și în ce cantitate poate fi consumat.
11.11.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Muștarul, bun pentru crampe?
Muștarul, bun pentru crampe?

Crampele apar atunci când mușchii se contractă, iar ca rezultat apare o senzație care de cele mai multe ori nu este serioasă, dar poate fi destul de dureroasă. În timp ce cauzele apariției crampelor nu sunt încă înțelese, deshidratarea, nivelul scăzut de electroliți sau mușchii obosiți sunt câteva dintre teorii, în special atunci când acestea apar în timpul sau după o activitate fizică.

Pentru a preveni și trata crampele piciorului, de exemplu, multe persoane aleg să consume băuturi sportive, sucul de la murături sau să apeleze la terapia prin masaj. Există însă un remediu cu care nu ești familiar, iar acela este muștarul. Folosit deseori ca un condiment pentru burgeri și sandwichuri, multe persoane susțin că muștarul le ajută să-și amelioreze crampele.

Muștarul: cum te scapă de crampe?

Nu există studii științifice care să sprijine capacitatea muștarului de a reduce sau preveni crampele piciorului, însă există câteva teorii apărute după ce mai mulți indivizi au raportat că simptomele s-au ameliorat după ce l-au ingerat. Unii vorbesc despre electroliții prezenți în muștar, mai exact sodiu și potasiu, care pot preveni crampele piciorului după un antrenament. Un studiu la care au luat parte nouă adulți tineri arată că cei care au consumat muștar la două ore după antrenament nu au pierdut o cantitate mare de electroliți în timpul transpirației și deshidratării.

O altă teorie este cea că turmericul din muștar ar putea relaxa mușchii și astfel se ameliorează crampele datorită prorpietăților antiinflamatorii. Cu toate astea, nu există cercetări care să sprijine această teorie.

Ce trebuie să știi înainte să mănânci muștar pentru a ameliora crampele

Dovezile științifice lipsesc cu desăvârșire atunci când vine vorba de eficiența muștarului în tratarea sau prevenirea crampelor musculare. Cu toate astea, multe persoane susțin că acest condiment extrem de popular funcționează. Pe de altă parte, specialiști în sănătate avertizează că muștarul ar putea înrăutăți deshidratarea, dar nici acest lucru nu a fost demonstrat. În privința cantității pe care trebuie să o consumi, 1-2 lingurițe (5-10 grame) ar trebui să fie suficiente pentru a vedea rezultate.