Mananci noaptea? Doar pe alese!

Mancarea consumata in timpul noptii este mai putin daunatoare daca urmezi cateva reguli simple.
Mananci noaptea? Doar pe alese!
Mananci noaptea? Doar pe alese!

Stii ca nu face bine la silueta, insa nu te poti abtine de la a ciuguli cate ceva la miezul noptii. Esti pur si simplu hipnotizata de bunatatile frumos aranjate pe rafturi si de mirosul pe care il degaja astfel incat nu-ti poti gasi somnul pana nu gusti cate putin din fiecare. Ei bine, nu este nimic rau in acest obicei, cata vreme ai grija ce si cum mananci!

In primul rand, asigura-te ca foamea este cea care te impinge spre bucatarie, si nu setea. Nutritionistii atrag atentia ca de multe ori deshidratarea transmite anumite semnale care pot fi usor confundate cu senzatia de foame. Bea un pahar de apa inainte de a te pune pe infulecat. S-ar putea sa nu mai fie nevoie de mancare si ti-ai putea relua somnul linistita.

Ce poti manca?
Morcovi, telina si humus. Poti sa le rontai in voie, sunt sanatoase, bogate in fibre si cu un continut ridicat de apa. Nu reprezinta niciun pericol pentru silueta!

Carbohidrati
Ideali pentru insomniaci, pentru ca le induc un somn linistit prin intermediul zaharurilor simple. Cele mai bune alegeri: orezul fiert sau cartofii copti.

Dulciuri
Ai facut o pasiune pentru dulciuri? Nicio problema, ai liber la fructele uscate, iar daca te poti abtine de la ciocolata este excelent! Dulceata naturala a fructelor te va molesi, iar fibrele, potasiul si magneziul iti vor imbunatati activitatea digestiva.

Alune, arahide, migdale
Atunci cand nu sunt inecate in sare, oleaginoasele sunt o sursa importanta de magneziu si vitamina B, stimuland secretia de serotonina – neurotransmitator ce intervine in instalarea starii de somn. Cat despre aportul caloric, niciun stres! 22 de migdale intregi echivaleaza cu 100 de calorii.

Lapte
Bea un pahar de lapte degresat, datorita continutului de calciu si triptofan te ajuta sa te relaxezi si sa dormi mai bine.

Ce ar trebui sa eviti?

Grasimile, dulciurile, cofeina, prajelile si mancarea picanta
Unele alimente sunt deosebit de periculoase atunci cand sunt ingerate pe timp de noapte. Mancarurile picante, prajelile si orice are continut ridicat de zahar, cofeina si grasimi ar trebui evitat din cauza riscului mare de indigestie.