Ingrasa-te cu alimente sanatoase!

Stim cat de greu este sa gasesti intelegere in demersul tau de a te ingrasa, atunci cand toata lumea in jurul tau incearca exact contrariul... Chiar si asa, telurile tale sunt neasteptat de asemanatoare cu cele ale femeilor care vor sa slabeasca, si anume
Ingrasa-te cu alimente sanatoase!
Ingrasa-te cu alimente sanatoase!

Vestea buna este ca acum se poate sa stati toate la aceeasi masa, sa alcatuiti un meniu unic si sa va bucurati de companie reciproca, indiferent de obiectivele legate de greutate pe care le are fiecare. Va trebui sa alegi cateva alimente pe care prietenii tai le evita, insa in linii mari, ceea ce mananci nu difera foarte mult de ceea ce mananca ceilalti.

Indiferent care este motivul pentru care doresti sa te ingrasi cu cateva kilograme (fie te refaci dupa o boala grea si indelungata, fie ti-a scazut pofta de mancare odata cu trecerea vremii), cheia succesului este sa adaugi calorii dietei.

Maniera sanatoasa in care poti face asta, nu implica nici pe departe alimentatia de tip fast-food; aceste produse nu ofera suficienti nutrienti, in timp ce aportul de grasimi saturate, daunatoare, si zahar este neobisnuit de crescut. De aceea, se recomanda consumul de peste si de seminte pe tot parcursul saptamanii, nu doar pentru acizii grasi pe care ti-i ofera, ci si pentru caloriile continute. Carnea rosie nu trebuie consumata de mai mult de doua ori pe saptamana, din cauza continutului ridicat de grasimi saturate.

Fasolea alba, neagra, lintea si soia reprezinta si ele surse foarte bune de proteine si calorii. Poti obtine un soi de mancare delicios, sanatos si rapid de preparat, asezand boabe de fasole si branza degresata pe o foaie de tortilla (se gasesc in magazinele mari). Ruleaza tortilla si las-o in cuptorul cu microunde pana se incalzeste. Pofta buna!

O alta maniera de a obtine calorii este adaugarea de lapte praf in supe, sosuri sau shake-uri. Daca vrei sa te ingrasi, incearca sa inlocuiesti uleiul din floarea-soarelui cu cel de masline. Pe langa aportul de calorii, uleiul de masline iti va proteja sistemul cardiovascular si te va mentine in forma. Daca ai preparat salata si nu stii ce sos sa ii adaugi, opteaza pentru o maioneza usoara, eventual vegetala. Se gasesc in magazine, si, daca nu apelezi la ea prea des, trece si testul sanatatii.

Pentru nutriente suplimentare, consuma cat mai multe legume, fructe si cereale integrale! Fibrele furnizeaza calorii, iar proteinele te energizeaza pe parcursul zilei si te mentin in forma. Si, ca tot am vorbit despre legume, trebuie sa stii ca cele vascoase, cum ar fi cartoful si porumbul, aduc un aport caloric substantial crescut in comparatie cu celelalte. In plus, si legumele verzi sunt recomandate, mai ales ca sunt foarte sanatoase. Le poti servi cu un varf de sare si ulei de masline.

Inlocuieste sucurile acidulate si dulci cu fructe (care contin fitonutriente, calorii, substante nutritive si multe altele), pentru a-ti hidrata corespunzator dieta!

Ia-ti in fiecare zi suplimentele alimentare recomandate de medic, pentru ca acestea reprezinta o sursa foarte buna de echilibrare a dietei cu proteine, calorii, carbohidrati si minerale!

In ceea ce priveste dulciurile, nu este cazul sa-ti refuzi ciocolata, care, se stie, tenteaza pe oricine; opteaza insa pentru un sortiment cu continut ridicat de cacao, pentru ca ciocolata neagra are un aport insemnat de antioxidanti, substante care nu se regasesc in celelalte dulciuri.

Exista studii care arata ca persoanele care servesc alimentele impreuna cu prietenii, au tendinta sa manance mai mult; acelasi lucru se intampla si in cazul in care oamenii cu care stau la masa consuma mai multe alimente decat ceilalti. De aceea, socializarea ar putea fi cheia catre acumularea de kilograme. Asadar, te simti bine cu amicii, mananci sanatos si ajungi la greutatea dorita, fara stres si batai de cap.

Articol exclusiv online (A. Raicu)

Legume crude vs legume gatite
Legume crude vs legume gatite
Cel mai nou articol Video: