Gianluca Mech, nutriţionist italian: cum să mănânci de Paşte să nu ai probleme

Mesele de Paşte sunt ispititoare, dar sfaturile nutriţioniştilor ne ajută să trecem cu bine şi peste această sărbătoare.
Gianluca Mech, nutriţionist italian: cum să mănânci de Paşte să nu ai probleme
FOTO: 123rf.com

Masa bogată de Paşte ne poate afecta digestia şi starea de sănătate, mai ales că după un post îndelungat apar marile tentaţii culinare. Aproape în fiecare an numărul de apeluri la urgenţe creşte în zilele de sărbătoare, iar pentru a evita aceste situaţii, dar mai ales acumularea kilogramelor nedorite, celebrul nutriţionist italian italian Gianluca Mech ne oferă câteva sfaturi utile despre cum să mănâncam responsabil de Paşte.

Înlocuieşte carnea roşie cu cea albă. “Carnea roşie precum cea de miel este lipsită de fibre precum şi de alţi nutrienţi care au un rol protector asupra organismului. Carnea roşie conţine proteine animale, grăsimi saturate şi o serie de compuşi care, la temperatură mare, sporesc riscul de cancer. Nu o consumaţi în exces. Recomand în schimb carnea albă, săracă în grăsimi şi bogată în proteină. Carnea albă de curcan este recomandarea mea pentru masa de Paşte”, spune Gianluca Mech.

Consumă cât mai multă limonadă fără zahăr şi adaugă lămâie peste friptura de miel. Lămâia poate tăia din aciditatea produsă de carne.

“Dacă totuşi consumi friptură de miel, adaugă zeamă de lămâie pentru a-i tăia din aciditate. Carnea produce acid în organism, iar rezultatul pe termen lung este foarte daunator. Un truc pentru a compensa aciditatea este fie de a consuma multe legume sau a adaugă suc de lămâie peste carnea de miel, care este alcalină şi să încercăm să bem limonada fără zahăr”, explică nutriţionistul italian.

Consumă mai multe legume verzi. “Legumele verzi taie pofta de dulce, astfel că vei mânca mai puţin cozonac dacă vei consuma la masă legume verzi. Este primăvară, legumele se găsesc deja proaspete la tarabele din pieţe, aşa că serviţi la masa de Paşte o salată de legume verzi şi veţi observa că pofta de dulce este redusă semnificativ. Fibrele din legume încetinesc viteza cu care zaharurile trec din stomac în sânge, aşadar organismul are timp să le folosească şi să le transforme în energe şi nu în grăsimi”, adaugă specialistul.

Fă mai multă mişcare. “Sportul face mult bine. Ar trebui să facem 10.000 de paşi pe zi, iar, după o masă copioasă precum cea de Paşte, trebuie să ne ambiţionăm şi să ieşim imediat la plimbare şi să facem mişcare. Dacă mănânci prea mult te apucă starea de somnolenţă pentru ca organismul are de digerat prea multă mâncare. În loc să te întinzi în pat, recomand imediat mişcarea. Somnul în timpul zilei nu este recomandat pentru că scade energia şi încetineşte metabolismul, astfel că ceea ce consumi se transformă repede în rezervă de grăsime. Mai mult, trebuie să ştii că sedentarismul daunează grav sănătăţii. Studiile au arătat că diabetul este legat mai mult de sedentarism decât de ceea ce consumi”, explică Gianluca Mech.

Mănâncă puţin şi de calitate. De multe ori specialiştii recomandă să consumăm alimente de calitate pentru a ne putea bucura de gustul lor, dar mai ales de beneficiile pentru sănătate.

“Tot timpul calitatea trebuie sa primeze, în special de Sărbători când lumea găteşte prea mult şi când eşti tentat să guşti din toate. Le recomand tuturor să pună masa de Paşte alimente mai puţine, dar ce conţin ingredientele cele mai bune. Pot fi alimente scumpe, bio, pe care nu le consumăm în fiecare zi, dar care, acum, la o ocazie atât de specială, pot fi alese pentru a ne bucura de gustul lor şi de sănătatea pe care ne-o oferă. Masa de Paşte trebuie să fie o ocazie în care ne bucurăm de viaţă alături de cei dragi, şi nu de a avea probleme de sănătate”, completează nutriţionistul.

Cel mai nou articol Video: