galerie

Gustări care ţin de foame şi nu au multe calorii


  • Batoanele de cereale, cu pudre proteice sau sortimentele raw din fructe deshidratate şi alune sunt din ce în ce mai populare în rândul celor care vor să-şi menţină greutatea în limite normale. Acestea se găsesc peste tot, au puţine calorii, satisfac nevoia de dulce şi sunt accesibile ca preţ. Pentru o siluetă fit, alege-le pe cele cu un conţinut optim de zahăr.
  • Dacă ai timp şi răbdare, deshidratează felii de fructe de sezon şi depozitează-le în cămară în pungi de hârtie. Iar când îţi doreşti o gustare aromată în locul fructelor de sezon care ne lipsesc iarna, apelează la rezerva de conserve sănătoase. Feliile deshidratate pot fi consumate ca atare sau în amestecuri sănătoase cu lapte de migdale, musli şi scorţişoară.
  • Fructele proaspete sunt în topul recomandărilor în ceea ce priveşte alegerea unei gustări sănătoase. Vin la pachet cu multe vitamine, minerale şi fibre. Însă atenţie: cantitatea de fructe consumată într-o zi trebuie să fie moderată pentru că şi zaharurile din fructe pot îngrăşa. Două mere, un pahar cu zmeură sau un strugure mic sunt de ajuns pentru 24 de ore.
  • În cazul în care ţi-e poftă de ceva dulce şi vrei să eviţi dulciurile concentrate, fructele deshidratate din comerţ pot fi o soluţie inspirată. Caise, cireşe, ananas, smochine, curmale, toate îţi pot satisface apetitul pentru prăjituri şi ciocolată. Mai mult, sunt surse preţioase de vitamine şi minerale. Alege-le pe cele fără sulfiţi şi consumă-le moderat!
  • Dacă îţi plac lactatele, nu rata iaurtul de după-amiază. Este o sursă bună de proteine, cele care induc senzaţia de saţietate. Şi nu te grăbi să optezi pentru sortimentele cu 0 la sută grăsime. Şi cele cu un conţinut mai mare de grăsime pot fi consumate atât timp cât te rezumi la un borcănel. Acum există şi produse din lapte de capră, recomandate de nutriţionişti.
  • Fă-ţi la câteva zile plinul de fructe oleaginoase crude! Se găsesc în magazinele naturiste, dar şi în cele care vând condimente. Dacă mergi prin pieţe, le poţi găsi la preţuri foarte bune. Fă-ţi amestecuri variate şi depozitează-le în pungi de hârtie! Consumă-le pe post de gustare, dar nu mai mult de un pumn: au multe grăsimi, dar şi proteine vegetale de calitate.
  • Seminţele de dovleac au un conţinut crescut de proteine, ceea ce le recomandă mai ales în regimurile vegetariene. Aşa că strecoară-le cât mai des în programul tău de gustări. În plus, conţin zinc, fier, magneziu şi acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, grăsimi care scad riscul de boală cardiovasculară.Consumă-le crude pentru că prin prăjire, grăsimile bune se transformă în unele nocive.
  • Consumată des în Orient, soia prăjită poate constitui oricând o gustare săţioasă. Principala calitate a acesteia este că are o cantitate optimă de proteine, fiind recomandate şi într-o dietă vegetariană. Boabele de soia prăjite au 113 de calorii la o punguţă de 50 de grame şi 9 grame de proteine. Le poţi purta în geantă şi te pot ajuta să controlezi foamea.
  • Legumele trebuie să predomine în orice dietă echilibrată, de aceea sunt binevenite şi la gustare. Ai putea să le consumi sub formă de sucuri proaspete din sfeclă, morcov, ţelină, pătrunjel şi condimente. Sau ai putea să-ţi faci supe de roşii sau broccoli şi să le bei reci sau după preferinţe. Au puţine calorii şi sunt bogate în vitamine, minerale şi fibre.
  • Seminţe crude, ieftine şi sănătoase - acum le găseşti peste tot, în amestecuri de in, susan, mac, floarea-soarelui şi lista poate continua. Conţin fibre de calitate care absorb toxinele din intestin, dar şi grăsimi sănătoase care menţin echilibrul dintre colesterolul “rău” şi cel “bun” din organism. Le poţi consuma ca atare sau le poţi combina cu câteva linguriţe de fulgi integrali sau de musli.
Batoanele de cereale, cu pudre proteice sau sortimentele raw din fructe deshidratate şi alune sunt din ce în ce mai populare în rândul celor care vor să-şi menţină greutatea în limite normale. Acestea se găsesc peste tot, au puţine calorii, satisfac nevoia de dulce şi sunt accesibile ca preţ. Pentru o siluetă fit, alege-le pe cele cu un conţinut optim de zahăr.
1/1