galerie

Roşiile preparate în acest fel sunt mai sănătoase decât crude. Alimente şi băuturi pe care le consumi greşit


  • 5. Căpşuni. Greşeala: le tai înainte să le consumi. Metoda corectă: mănâncă-le întregi. Căpşunile întregi au cu până la 12% mai multă vitamina C decât fructele tăiate.
  • 4. Broccoli. Greşeala: fierbi sau înăbuşi. Metoda corectă: fiert la aburi. Fierberea la aburi ajută la păstrarea substanţelor care au proprietăţi anticancerigene din legume. Acest lucru se aplică în special pentru broccoli şi conopidă, care beneficiază de prezenţa unei enzime numită mirosinază, care se pierde dacă legumele sunt fierte.
  • 3. Vinul. Greşeala: laşi sticla fără dop (peste 12 ore) înainte să bei. Metoda corectă: bea imediat după deschiderea sticlei. Lăsat descoperit o perioadă de peste 12 ore, vinul roşu îşi pierde proprietăţile prin deteriorarea acizilor organici şi a polifenolilor, care au beneficii importante pentru sănătate.
  • 2. Alimentele congelate. Greşeala: le eviţi la cumpărături. Metoda corectă: pune-le în coşul de cumpărături mai des. Majoritatea oamenilor cred că alimentele congelate sunt lipsite de vitamine, însă această concepţie este complet greşită. Specialiştii au descoperit că majoritatea legumelor şi fructelor congelate au, de fapt, o cantitate mai mare de antioxidanţi, inclusiv polifenoli, vitamina C şi betacaroten decât cele proaspete.
  • 1. Roşiile. Greşeala: le mănânci crude. Metoda corectă: la grătar. Roşiile nu trebuie consumate crude, ci gătite la grătar, astfel încât licopenul cu efect antioxidant să fie păstrat în ele.
5. Căpşuni. Greşeala: le tai înainte să le consumi. Metoda corectă: mănâncă-le întregi. Căpşunile întregi au cu până la 12% mai multă vitamina C decât fructele tăiate.
1/1