galerie

Alimente care conţin mai multă vitamina C decât o portocală


  • Ananas - Pe lângă cele 78,9 mg de vitamina C, ananasul conţine bromelină - o enzimă digestivă care ajută la descompunerea alimentelor şi reduce balonarea. Bromelina acţionează asemeni unui antiinflamator natural care poate ajuta la o recuperare rapidă după un antrenament dur.
  • Căpşuni - O cană de căpşuni poate conţine 84,7 mg de vitamina C, doze sănătoase de acid folic şi alţi compuşi prezenţi ce ajută la îmbunătăţirea sănătăţii. Ajută şi la albirea dinţilor în mod natural.
  • Broccoli - oferă 132 mg de vitamina C, plus o mulţime de fibre şi 30 de calorii/porţie. În plus, studiile arată că broccoli poate preveni diferite tipuri de cancer.
  • Ardei gras roşu - O cană de ardei roşu tocat conţine de aproape trei ori mai multă vitamina C decât o portocală ce cântăreşte 190 mg. Ardeiul roşu este oimportantă sursă de vitamina A şi ajută la îmbunătăţirea sănătăţii ochilor.
  • Kiwi - O porţie de kiwi (aproximativ 2 fructe) are 137,2 mg de vitamina C. Acesta este bogat şi în potasiu şi cupru.
  • Ardei iute - O jumătate de cană de ardei iute tocat conţine 107,8 mg de vitamina C. Capsaicina, compusul care dă iuţeală ardeiului, ajută la ameliorarea durerilor articulare şi musculare.
  • Mango - are un aport de 122,3 mg de vitamina C. Reprezintă o sursă excelentă de vitamina A care, la fel ca vitamina C, joacă un rol cheie în imunitate şi, în plus, menţine sănătatea ochilor.
  • Ardei gras verde - O cană de ardei gras verde conţine mai puţină vitamina C decât ardeiul roşu, însă 120 mg este mai mult decât suficient pentru cantitatea zilnică recomandată. Reprezintă, de asemenea, o importantă sursă de fibre.
  • Varza creaţă - Conţine de două ori doza zilnică recomandată de vitamina A, şi de şapte ori doza de vitamina K. O singură cană conţine 80,4 mg de vitamina C. Conţine chiar şi o doză considerabilă de minerale şi acizi graşi.
  • Papaya - o singură cană poate conţine chiar şi 88,3 mg de vitamina C. Un consum regulat de papaya poate ajuta la curăţarea sinusurilor, poate face pielea mai luminoasă şi întăreşte structura oaselor.
  • Varza de Bruxelles - conţine fitonutrienţi şi fibre ce ajută la prevenirea cancerului, iar conţinutul de vitamina C poate ajunge până la 74,8 mg.
  • Conopidă - oferă o doză de 127,7 mg de vitamina C, plus 5 grame de fibre şi 5 grame de proteine.
Ananas - Pe lângă cele 78,9 mg de vitamina C, ananasul conţine bromelină - o enzimă digestivă care ajută la descompunerea alimentelor şi reduce balonarea. Bromelina acţionează asemeni unui antiinflamator natural care poate ajuta la o recuperare rapidă după un antrenament dur.
1/1