galerie

12 alimente care conţin mai mult potasiu decât o banană


  • Cartofii dulci - Un cartof dulce la cuptor conţine 542 mg, 12 % din doza zilnică recomandată de potasiu. Aceştia sunt şi o sursă excelentă de vitamina A.
  • Cartofi - Mănâncă un cartof mediu copt şi vei beneficia de 941 mg de potasiu. Cartoful  cpnţine şi betacaroten, un antioxidant foarte puternic.
  • Dovleac - O cană de dovleac conţine 582 mg de potasiu, 12% din necesarul zilnic. Pe lângă potasiu, dovleacul mai conţine în seminte şi fier, fosfor, magneziu şi zinc.
  • Edamame - Păstăile de soia sunt una dintre cele mai bune surse de proteine vegetale. Dar asta nu este singura lor calitate, o cană de edamame conţine 676 mg de potasiu, 14% din necesarul zilnic.
  • Fasole albă - Fasolea albă este probabil cea mai bună sursă de potasiu. O singură cană conţine 1189 mg, un sfert din necesarul zilnic. Mai mult, beneficiezi şi de 20 de grame de proteine şi 13 de fibre.
  • Fasole neagră - Probabil cumperi deja fasole la cutie pentru fibrele şi proteinele pe care le oferă, dar ştiai că sunt şi o sursă foarte bună de potasiu? O cană de fasole neagră are 739 mg de potasiu, 16% din doza zilnică necesară.
  • Iaurt - Dacă vrei o gustare sănătoasă, un iaurt este cea mai bună alegere. Pe lângă beneficiile cu care ne-a cucerit deja, iaurtul conţine şi foarte mult potasiu (579mg la 250g).
  • Pepene roşu - Doar două felii de pepene roşu îţi oferă 641 mg de potasiu, 14% din necesarl zilnic.  Acesta este şi o sură bună de licopen, un pigement asociat cu reducerea riscului de cancer.
  • Sfeclă roşie - O cană de sfeclă are 961 de miligrame de potasiu, mai mult decât dublu faţă de o banană.
  • Somon - Somonul la conservă este visul oricărui bucătar leneş pentru că îţi oferă acizi graşi omega 3, esenţiali pentru o inimă sănătoasă, cu o simplă deschidere de conservă. La fiecare 140 de grame beneficiezi de 487 mg de potasiu, 10% din doza zilnică.
  • Sos de roşii - O cană de sos de roşii are până la 800 mg de potasiu. Asigură-te doar că nu conţine prea multă sare sau zahăr. Este important să cauţi un ambalaj fără BPA.
  • Spanac congelat - Fie ca îl pui în burgeri vegetali  sau în smoothie-uri, spanacul este un aliment care nu trebuie să-ţi lipsească din dietă.  Spanacul are un total de 839mg de potasiu la 225g. Bonus: este foarte ieftin!
Cartofii dulci - Un cartof dulce la cuptor conţine 542 mg, 12 % din doza zilnică recomandată de potasiu. Aceştia sunt şi o sursă excelentă de vitamina A.
1/1