Flavius Ursachi, antrenor fitness: ce să mănânci la micul dejun să nu te îngraşi

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar asta datorită valorilor nutriţionale pe care le garantează organismului.
Flavius Ursachi, antrenor fitness: ce să mănânci la micul dejun să nu te îngraşi
FOTO: 123rf.com / Flavius Ursachi, antrenor fitness: ce să mănânci la micul dejun să nu te îngraşi

Nu degeaba se spune că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Aceasta ne oferă energia necesară pentru a ne apuca de activităţile de zi cu zi şi, în plus, să nu uităm că trebuie să fie o masă bogată în special atunci când ne dorim o siluetă armonioasă. Ceea ce conţine ”meniul”, chiar şi la această primă masă a zilei, este extrem de important.

Tocmai de aceea, Flavius Ursachi, antrenor la Bodyshape Transformation Center, spune că un mic dejun proteic, slab în carbohidraţi, este esenţial pentru cei care vor fie să slăbească, fie să-şi menţină silueta intactă.

„În primul rând, stimulează sinteza proteică după o noapte întreagă în care nu ai mâncat nimic, hrănind masa musculară. Îţi dă o stare de saţietate pe timpul zilei şi te ajută să reduci mai rapid ţesutul adipos.

Încearcă să îţi începi ziua cu 25-45 grame de proteină, în funcţie de greutatea ta. O femeie care cântăreşte în jur de 50 de kilograme are nevoie de 25-30 grame de proteina, iar un bărbat de 100 de kilograme are nevoie de 45-50 grame de proteină”, explică specialistul.

Cum trebuie să arate un mic dejun proteic

Flavius Ursachi ne-a oferit câteva sugestii de meniuri ce pot fi consumate la prima masă a zilei, pentru a ne menţine silueta intactă.

  • Omletă cu legume
  • Omletă cu roşii şi ciuperci
  • Iaurt cu pudră proteică şi fructe de pădure
  • Carne cu nuci şi legume
  • Salată cu brânză de capră
  • Peşte la cuptor cu legume şi nuci.

Aşadar, micul dejun trebuie să fie o prioritate, nu doar un răsfăţ pentru că în urma acestuia se vor simţi diferenţele pe parcursul zilei. Dacă nu reuşeşti să iei prima masă a zilei, vei observa că eşti tot mai tentat să mănânci nesănătos, pe fugă, deloc consistent, ceea ce va afecta echilibrul alimentaţiei tale. În plus, este un mod ideal de a-ţi petrece timpul cu familia, la masă.