Dr. Mihaela Bilic a făcut lista de cumpărături pentru primăvară!

Iată o listă de cumpărături pentru primăvară recomandată de Dr. Mihaela Bilic!
Autor: Iulia Pocol
Dr. Mihaela Bilic a făcut lista de cumpărături pentru primăvară!

Primăvara este cel mai potrivit moment din an pentru a-ţi recăpăta tonusul, buna dispoziţie şi forma fizică, eforturile pe care le presupune o cură de slăbire vor fi minime iar rezultatele maxime.

Profită de legumele şi fructele de sezon, care reîncarcă organismul cu mineralele şi vitaminele de care are nevoie.

Asociate cu o bună hidratare şi cu un consum redus de zahăr, sare şi carne roşie, ajută la ameliorarea constipaţiei, îmbunătăţirea calităţii pielii şi pierderea surplusului de kilograme.

Ajută-ţi organismul să fie în formă şi să elimine toxinele consumând cantităţi mari de apă şi ceai verde cu proprietăţi antioxidante. Înlocuieşte zahărul cu îndulcitori, iar în loc de desert mănâncă căpşuni.

Iată o listă de cumpărături pentru primăvară recomandată de Dr. Mihaela Bilic!

TOATE VERDEŢURILE ŞI CRUDITĂŢILE PE CARE LE GĂSEŞTI LA PIAŢĂ: spanac, salată verde, ştevie, lobodă, urzici – sunt surse excelente de vitamina C, betacaroten (precursor de vitamina A), acid folic, minerale (fier, calciu, potasiu, magneziu), fibre şi fitonutrienţi antioxidanţi, cu efecte benefice pentru sănătate. Au efect laxative, diuretic, reduc colesterolul din sânge, au proprietăţi antitumorale şi de stimulare a imunităţii întregului organism. “Abuzează” de verdeţuri la maxim, găteşte-le cu cantităţi minime de grăsime şi nu le fierbe excesiv, până se înmoaie, deoarece tratamentul termic prelungit micşorează conţinutul de nutrienţi.

  • Usturoiul şi ceapa verde au proprietăţi antifungice, antibacteriene şi antivirale, scad colesterolul şi presiunea sanguină, au efect antioxidant şi de creştere a imunităţii.
  • Spanacul şi urzicile conţin doze mari de fier şi trebuie asociate cu substanţe acide (oţet, zeamă de lămâie) sau carne, care cresc absorbţia şi biodisponibilitatea fierului non-hemic (vegetal).
  • Mărarul şi pătrunjelul pot fi folosite nu pe post de condimente, ci de alimente: descoperă salata de pătrunjel (tabuleh) din bucătăria libaneză şi fă sosuri de roşii cu foarte mult mărar pentru carne sau legume. Sunt bogate în vitamina C, firbe, fier şi antioxidanţi, au proprietăţi diuretice şi detoxifiante.

MAZĂREA NOUĂ este o sursă de proteine vegetale, vitamina C, potasiu, firbe, vitamine din grupul B şi fier. Cu cât e mai proaspătă, cu atât e mai fragedă şi mai dulce, aşa că este bine să o mănânci crudă sau fiartă câteva minute în puţină apă, astfel încât să rămână crocantă.

FASOLEA VERDE este foarte săracă în calorii şi conţine mult betacaroten, acid folic, vitamina C, potasiu, magneziu, fier şi calciu. Aportul mare de fibre solubile şi insolubile o face extreme de eficientă pentru stimularea tranzitului intestinal. Este legume cel mai uşor de digerat şi datorită efectelor ei benefice poate fi folosită cu success în cura de slăbire sau pentru detoxifiere.

SPARANGHELUL, chiar dacă este un produs puţin utilizat în bucătăria românească, are reale proprietăţi diuretice şi laxative, iar asparagina, substanţa activă din structura lui, stimulează regenerarea celulelor din organism.

VARZA este un reputant agent antiinflamator, ameliorează simptomele ulcerului şi gastritelor, care recidivează frecvent primăvara. Previne retenţia de apă, combate constipaţia şi stimulează sistemul imunitar prin conţinutul bogat de antioxidanţi, fier, vitamine din grupul B şi fibre. Poţi să o prepare cu suc de roşii, mărar, foarte puţin ulei, actrită cu corcoduşe (zarzare) sau, şi mai bine, poţi să o consume crudă, în salată.

CĂPŞUNILE, datorită conţinutului crescut de minerale (fier, potasiu, fosfor, calciu) şi oligoelemente (zinc, iod, sulf) au proprietăţi tonice. Cel mai mare avantaj al căpşunilor este prezenţa unui zahăr particular – levuloza – caracterizat de o absorbţie foarte lentă, în consecinţă aceste fructe sunt desertul ideal în cura de slăbire sau pentru diabetici.

CARNEA DE MIEL este o carne fină, savuroasă şi uşor de digerat, care nu dă alergii. Conţine mult fier, zinc şi vitamina B12 şi are doar 160 calorii/100g cu condiţia sî alegi bucăţi cât mai slabe (pulpă) şi să îndepărtezi înainte de gătit toată grăsimea vizibilă. Grăsimea ovinelor conţine acid linoleic cu efect benefic, de prevenire a aterosclerozei – în consecinţă, carnea de miel este de preferat celei de vită.

OUL conţine proteine etalon, vitamine liposolubile A, D şi E cu efect antioxidant, minerale şi oligoelemente. Are conţinut caloric scăzut şi proprietăţi anorexigene, adică inhibă eficient foamea cu doar 80 de calorii. Foloseşte cât mai des oul ca sursă de proteine în locul cărnii.

Cel mai nou articol Video: