Dieta si prevenirea imbatranirii

Cu totii am vrea sa aflam care este secretul tineretii fara batranete, iar unul dintre mituri este legat de alimentati persoanelor care au trait foarte mult. Se spune ca acestia au mancat toata viata foarte putin. Este adevarat ca multi dintre noi nu putem tine toata viata regimuri drastice precum vechii asceti, in schimb putem consuma alimente care ne pot ajuta sa ne mentinem sanatosi si tineri cat mai mult timp.
Autor: Andreea Groza
Dieta si prevenirea imbatranirii
Dieta si prevenirea imbatranirii

Cu totii am vrea sa aflam care este secretul tineretii fara batranete, iar unul dintre mituri este legat de alimentati persoanelor care au trait foarte mult. Se spune ca acestia au mancat toata viata foarte putin. Este adevarat ca multi dintre noi nu putem tine toata viata regimuri drastice precum vechii asceti, in schimb putem consuma alimente care ne pot ajuta sa ne mentinem sanatosi si tineri cat mai mult timp.

Secretul este un regim alimentar echilibrat, in care proteinele sunt in proportie de 14 la suta, 60 la suta glucide si 26 la suta grasimi. O data cu inaintarea in varsta, necesarul caloric scade, iar dupa 60 de ani, scade consumul de carne si creste cel de legume si fructe.   

Specialistii in geriatrie si gerontologie recomanda tuturor alimente care si-au dovedit eficienta in prevenirea imbatranirii: legumele in exces ne pot mentine tineri mai multa vreme. Radacinoasele au si ele virtuti deosebite in prevenirea imbatranirii, iar nutritionistii ne recomanda telina, pastarnac si morcov pentru un tonus ridicat cat mai multa vreme.

Este bine sa ne ferim de cartof, de mazare si de fasole, iar painea si fainoasele trebuie consumate cu masura. Carnea nu trebuie sa lipseasca din alimentatia nimanui, pentru ca este sursa principala de proteine, dar este de preferat sa fie slaba, de pui sau de peste. Specialistii de geriatrie si gerontologie de la Institutul “Ana Aslan” din Bucuresti au constatat ca cele mai longevive persoane sunt din Extremului Orient, unde se consuma orez si peste.