Dieta Paradis – slăbire şi detoxifiere într-un singur regim

Ia numele de la Villa Paradiso, o casă de frumuseţe condusă de Silvano Cattaneo, inventatorul acestei diete.
Autor: Iulia Pocol
Dieta Paradis – slăbire şi detoxifiere într-un singur regim

Ia numele de la Villa Paradiso, o casă de frumuseţe condusă de Silvano Cattaneo, inventatorul acestei diete. Cattaneo susţine că o dietă nu trebuie să impună o restricţie excesivă deoarece riscă să provoace depresie şi nefericire, deci alimente cum sunt zahărul şi uleiul trebuie folosite cumpătat, dar nu demonizate.

Dieta Paradis are trei mari faze, caracterizate de uz limitat de sare şi de prepararea moderată a alimentelor. În fiecare dintre faze este important modul de preparare, se recomandă la cuptor sau la aburi pentru a nu altera ingredientele; se folosesc mult ierburi aromatice şi o supă de legume groasă pe care se bazează aproape fiecare masă şi care înlocuieşte untul, uleiul şi smântâna.

Prima fază a dietei promite să slăbească; prevede consumul a 900 de calorii pe zi şi este o dietă mediteraniană hipocalorică (exclude grăsimile vegetale şi vinul, dar nu cafeaua şi ceaiul), la care se adaugă cure homeopatice, estetice, aromaterapie, fizioterapie, fitoterapie şi hidroterapie.

A doua fază este asemănătoare cu prima (însă permite vinul), prevede 1.200 de calorii pe zi şi are rol de detoxifiere.

A treia fază, cu rol energetic, măreşte numărul de mese şi cantitatea de hrană, interzicând în continuare consumul de grăsimi saturate şi de prăjeli, ajungând la 1.600 de calorii pe zi.

Argumente Pro şi Contra dietei Paradis:

Pro: adaugând dietei alimentare şi alte cure cum sunt aromaterapia şi fitoterapia, dieta Paradis poate să fie mai suportabilă decât alte regimuri şi te învaţă să te îngrijeşti din toate punctele de vedere.

Contra: prima fază a dietei este puternic hipocalorică, deci nu trebuie prelungită şi este necesar să fie supravegheată de un medic.

Indicată în caz de supraponderalitate.
Contraindicată în caz de activitate sportivă sau sarcină.

Exemplu de meniu pentru o zi:

Mic dejun: 150 g lapte degresat şi cafea sau ceai; două felii de pâine prăjită; un fruct.

Prânz: creveţi cu verdeaţă; supă de legume; viţel tartar cu trufe; salata asortată; fructe; 40 g pâine.

Cină: carpaccio de păstrăv afumat; paste cu crab; dorada în staniol la cuptor; salată de roşii; prăjitură cu pere; 10 grisine.

Sursa: „Antologia Dietelor”, Editura Litera (www.litera.ro)