Cum să învingeţi plictiseala unui regim alimentar în “noua normalitate”

Dacă v-aţi plictisit de regimul alimentar, probabil nu îl veţi respecta. Iată câteva sfaturi de la Samantha Clayton, OLY, ISSA-CPT, Vice President, Worldwide Sports Performance and Fitness, Herbalife Nutrition care să vă ajute să învingeţi plictiseala unui regim alimentar.
Cum să învingeţi plictiseala unui regim alimentar în “noua normalitate”

Mulţi dintre noi încă petrecem mult timp acasă în aceste vremuri incerte, ceea ce poate conduce la plictiseală – sătui de aceleaşi rutine, cu limite în ceea ce priveşte autonomia şi, în cazul unora, plictisiţi de regimul alimentar. Deşi ar putea fi un lucru bun să vă plictisiţi de regimul alimentar… ar putea fi şi un lucru rău.

Partea bună este următoarea: dacă v-aţi plictisit de regimul alimentar, înseamnă probabil că aţi respectat destul de strict planul de mese pe care vi l-aţi stabilit – cel puţin pentru moment – şi este foarte probabil să vedeţi rezultate. Când consumaţi aceleaşi alimente în fiecare zi, aveţi tendinţa de a mânca mai puţin în general.

Partea proastă însă este următoarea: motivul pentru care consumaţi mai puţin este faptul că v-aţi plictisit pur şi simplu de dieta urmată – şi asta poate duce la probleme. Atunci când regimul alimentar devine plictisitor, cădeţi mai uşor pradă tentaţiilor – şi este foarte probabil să vă îndepărtaţi de planul propus.

De ce intervine plictiseala într-o dietă

Cred că există câteva motive pentru care alimentaţia devine o rutină – şi sunt motive justificate. Pe de o parte, dacă respectaţi un plan şi obţineţi rezultate, ar putea exista teama că, dacă consumaţi orice altceva, acest lucru o să vă încetinească progresul. Aşa că, dacă mâncaţi acelaşi lucru în fiecare zi – pe cât de plictisitor poate fi – este mai uşor… şi nu trebuie să planificaţi prea mult, deoarece ştiţi exact ce veţi consuma la fiecare masă şi gustare.

Dar un lucru ar trebui reţinut. Când spuneţi că v-aţi ‘plictisit de regimul alimentar’ acest lucru sugerează faptul că la un moment dat nu veţi mai fi ‘la regim’…(şi, astfel, nu veţi mai fi ‘plictisiţi’). Am mai spus-o, dar trebuie repetat – pierderea în greutate este doar un exerciţiu pentru menţinerea greutăţii. În general, alimentele şi mesele pe care le consumaţi în perioada de pierdere în greutate sunt aproape aceleaşi cu cele pe care le veţi consuma atunci când treceţi în modul de menţinere.

Dacă v-aţi plictisit de dietă acum, cu siguranţă nu veţi putea continua să mâncaţi în acelaşi fel la nesfârşit. Şi, înainte să vă daţi seama, veţi reveni la vechile obiceiuri şi veţi observa cum creşteţi din nou în greutate.
Rutina este bună – dar, uneori, puteţi ajunge la extreme. Doar pentru faptul că în meniu aveţi pui la grătar şi spanac preparat la aburi pentru cină, nu înseamnă că trebuie să consumaţi exact aceleaşi produse în fiecare seară. Există foarte multe lucruri pe care le puteţi face pentru a vă păstra interesul şi a respecta planul.

Cum evitaţi plictiseala unui regim alimentar

• Încercaţi fructe şi legume noi. Cu fiecare muşcătură, fructele şi legumele au mai puţine calorii decât alimentele bogate în proteine sau cerealele – şi au conţinut ridicat de nutrienţi. Învăţând să savuraţi diferite fructe şi legume veţi păstra lucrurile interesante şi îi veţi oferi organismului şi foarte mulţi nutrienţi. Dacă v-aţi săturat de spanac, încercaţi verdeţuri picante, kale sau sfecla elveţiană în locul acestuia. Doar pentru că în planul de mese aveţi căpşune aceasta nu înseamnă că nu le puteţi înlocui cu un fruct mai exotic, cum ar fi kiwi.

• Reorganizaţi-vă mesele şi conţinutul acestora. În general, meniurile sunt concepute pentru a distribui alimentele în mai multe mese şi gustări pe parcursul zilei – parţial pentru a vă ajuta să ţineţi foamea sub control, dar şi pentru a vă ajuta să vă păstraţi energia fizică şi mentală. Dar, aceasta nu înseamnă că nu puteţi face uşoare ajustări. Poate meniul dumneavoastră include o gustare bogată în proteine dimineaţa, dar dacă nu simţiţi nevoia (sau dorinţa) de a mânca – bineînţeles, puteţi muta gustarea respectivă la o oră mai târzie în zi, dacă vi se pare mai potrivit. Dacă preferaţi să luaţi masa mai consistentă la prânz – în loc de cină cum este scris în meniu – înlocuiţi fără grijă cele două mese între ele. Momentul zilei în care consumaţi caloriile este puţin important, atât timp cât nu depăşiţi totalul zilnic.

• Adăugaţi mai multe condimente în mâncare. Mi se pare că unele persoane nici măcar nu încearcă să îşi facă mâncarea interesantă atunci când sunt la dietă. Este aproape ca şi cum ar încerca să se pedepsească – şi că ar fi ‘rău’ să se bucure de fapt de o porţie gustoasă de mâncare.

Mâncatul ar trebui să fie o plăcere, nu o pedeapsă – şi puteţi adăuga multă savoare alimentelor cu condimente, precum ierburi, mirodenii, suc şi zeamă de lămâie, usturoi sau câteva picături de vin sau oţet. Şi nu uitaţi condimentele precum muştarul, salsa, sosul pentru friptură sau sosul de soia – trebuie doar să le utilizaţi cu atenţie, pentru că unele conţin într-adevăr mai mult sodiu decât v-aţi aştepta. Spanacul proaspăt gătit la aburi are gust bun – dar e mult mai gustos cu puţină ceapă roşie şi câteva picături de oţet balsamic.

• Transformaţi reţetele preferate. Plictiseala regimului alimentar poate apărea şi atunci când nu consumaţi produsele preferate pentru că nu sunt foarte potrivite pentru dietă. Dar cu atâtea sfaturi de reinventare a reţetelor, aţi putea – experimentând puţin – să vă satisfaceţi pofta de alimentele preferate fără a întrerupe dieta. După ce aţi perfectat reţeta, împărtăşiţi şi faceţi schimb cu prietenii – e uimitor ce rapid se poate construi o colecţie de reţete sănătoase în acest mod. Cartea de bucate Herbalife Nutrition vine în ajutor cu 80 de reţete nutritive şi aromate, pentru micul dejun, prânz, cină şi gustări. Este o adevarată sursă de inspiraţie!

• Găsiţi restaurante care se potrivesc planului vostru de mese. Respectarea unui regim alimentar poate fi plictisitoare dacă sunteţi convinşi că nu vă veţi putea niciodată bucura de o masă la restaurant. Dar nu există niciun motiv să evitaţi restaurantele (inclusiv cele cu livrare) când sunteţi la dietă – trucul este de a le găsi pe cele care se potrivesc cu regimul dumneavoastră, nu pe cele care merg împotriva acestuia.

Anumite bucătării – cea asiatică şi cea mediteraneană, de exemplu – oferă legume potrivite pentru dietă şi proteine slabe, ceea ce înseamnă că ar putea fi un loc bun pentru început. Şi profitaţi de informaţiile nutriţionale disponibile online – multe restaurante afişează numărul de calorii – ceea ce poate fi foarte util atunci când planificaţi înainte ceea ce veţi comanda.

Samantha Clayton este personal trainer autorizat cu certificări de specialitate în programe de fitness de grup, fitness pentru tineri, fitness pentru persoanele în vârstă şi condiţionare atletică. Prin intermediul sesiunilor de antrenament de grup, al instrumentelor educaţionale în fitness şi al blogurile sponsorizate de Herbalife Nutrition, Clayton se asigură că consumatorii înţeleg rolul vital pe care îl are mişcarea într-un stil de viaţă mai sănătos şi mai fericit.