Cum să câştigi lupta cu pofta de dulce în perioada sărbătorilor

Multe persoane pierd lupta cu zahărul pentru că au o abordare greşită: îşi interzic să mai mănânce ceva dulce pe o perioadă nedeterminată. Practic, dacă urmezi acest plan, te setezi de la bun început să eşuezi.
Cum să câştigi lupta cu pofta de dulce în perioada sărbătorilor

Autor: Şerban Blebea, antrenor personal

Ar trebui să te pregăteşti să pui câteva kilograme în plus…

Probabil că mai ai haine cu câteva numere mai mari prin şifonier pe care le vei scoate de la naftalină.

Pun pariu că aşa se întâmplă în fiecare an.

Totuşi, nu trebuie să fie şi cazul tău. Există o metodă sigură prin care poţi câştiga lupta cu pofta de dulce pe perioada sărbătorilor şi am de gând să ţi-o dezvălui în acest articol.

85% din clienţii mei avut nevoie de ajutor ca să cotroleze pofta de dulce. Este dovedit faptul că femeile au mai mult de furcă privind pofta de dulce, iar bărbaţii reuşesc să se stăpânească mult mai uşor. Această dificultate este atât de des  întâlnită încât am fost nevoit să testez mai multe tehnici prin care să ajut persoanele care vor să slăbească să mănânce mai puţin zahăr, în special în perioada sărbătorilor. 

Multe persoane pierd lupta cu zahărul pentru că au o abordare greşită: îşi interzic să mai mănânce ceva dulce pe o perioadă nedeterminată. 

Practic, dacă urmezi acest plan, te setezi de la bun început să eşuezi.

Atunci când îţi privezi corpul de glucide, energia începe să scadă într-un ritm alarmant.

Nu uita că multe organe folosesc glucidele pe post de combustibil, unul dintre cele mai importante fiind creierul. Ei bine, atunci când îţi privezi creierul de la sursa lui principală de energie, acesta ripostează, îţi creează o serie de pofte şi dorinţe peste care este imposibil să treci fără să cedezi tentaţiei. Cunoşti senzaţia aceea  puternică atunci când ai poftă de ceva dulce? Parcă nu poţi să mai trăieşti nici un minut fără o bucăţică de ciocolată…
În momentul acesta începi să dai vina pe tine şi să îţi spui că nu ai destulă disciplină sau ambiţie, ceea ce nu este adevărat. Chiar nu este vina ta.

Abordarea corectă implică să înlocuieşti zahărul cu o altă sursă de energie. Iar energia vine din carbohidraţi

Carbohidraţii (zaharurile) sunt de două feluri: carbohidraţi simpli, care îţi oferă o sursă de energie pe termen scurt, şi complecşi, care se metabolizează lent şi îţi dau energie pe o perioadă mai lungă de timp. Soluţia nu este să renunţi complet la zahăr, ci să înlocuieşti carbohidraţii simpli cu cei complecşi. Simplu de zis, greu de făcut!

Scapă de pofta de dulce cu mese echilibrate!

Hai să îţi explic mai întâi cum funcţionează organismul. 

Atunci când nu mănânci regulat şi laşi să treacă perioade mari de timp între mese, nivelul de zahăr din sânge scade foarte mult. Când acesta este scăzut, pofta de dulce apare imediat întrucât corpul are nevoie de energie şi are nevoie de ea cu disperare. Nu degeaba zahărul este una dintre cele mai rapide surse de energie preferată de corpul nostru. 

De regulă, acesta este momentul când simţi o nevoie apăsătoare să mănânci ceva dulce.  Atunci când corpul nu are energie, se simte ameninţat şi capacitatea ta de control dispare cu desăvărşire.
Ai observat că cel mai des ţi se face poftă de dulce după-amiaza sau seara? Încearcă să fii atent şi să urmăreşti ce şi când ai mâncat pe parcursul zilei.

Ce se întâmplă în organism după ce mănânci ceva dulce?

Nivelul de energie creşte brusc, te simţi bine, parcă nimic nu te poate opri. Problema este că dacă alegi să consumi carbohidraţi simpli, aceştia se epuizează rapid: se asimilează rapid în sânge, cauzează eliberarea insulinei, acest hormon depozitează zahărul în exces în celule şi apoi simţi din nou cum începe să îţi scadă nivelul de energie. Ca să eviţi acest proces, trebuie să eviţi zahărul în forma sa pură.

În schimb, poţi alege să mănânci alimente bogate în carbohidraţi complecşi: cartofi dulci, cereale integrale, orez integral, legume etc.

Concret, aşa reuşeşti să te eliberezi de tentaţia dulce!

Acum că am vazut cum stau lucrurile în teorie, hai să vedem care sunt soluţiile practice pe care le poţi aplica chiar de mâine.

  • Mănâncă un mic dejun consistent şi bogat în fibre
     
  • Mănâncă cel puţin o porţie de legume la fiecare masă. Nu trebuie să fie aceleaşi legume la fiecare masă. Diversifică!
     
  • Bea suficientă apă pe parcursul zilei. Minimum 2 litri de apa pe zi.
     
  • De fiecare dată când ţi se face poftă de ceva dulce, mănâncă un măr (sau orice alt fruct cu un indice glicemic scăzut).
     
  • Nu mânca foarte târziu, pentru că vei avea un somn agitat, caloriile se depun mult mai uşor iar micul dejun ţi se va părea o corvoadă. 

Acestea sunt doar câteva sfaturi practice pe care le poţi pune în aplicare pentru a scăpa de pofta de dulce şi a-ţi menţine greutatea pe perioada sărbătorilor şi nu numai. Poţi descărca de aici soluţia completă pentru a-ţi mentine rezultatele pe perioada sărbătorilor prin 10 reguli simple. Nu a zis nimeni că trebuie să renunţi la mâncărurile tradiţionale preferate 🙂  www.slabestecuserban.ro