Cum ne menţinem silueta cât stăm în izolare: sfaturi de dietă

Chiar dacă suntem izolaţi la domiciliu, nu înseamnă că trebuie să dăm iama în provizii sau să ne neglijăm silueta.
22.03.2020 |
Cum ne menţinem silueta cât stăm în izolare: sfaturi de dietă
FOTO: shutterstock / Cum ne menţinem silueta cât stăm în izolare: sfaturi de dietă

Traversăm o perioadă dificilă în care este necesar să ne izolăm la domiciliu pentru a stopa răspândirea COVID-19. În aceste săptmâni putem fi tentaţi să consumăm alimente în exces, compulsiv, din pricina tensiunii la care suntem supuşi, ori să alegem alimente mai puţin sănătoase pentru organism, cu mulţi conservanţi.

Nutriţionistul Gianluca Mech ne oferă 12 sfaturi despre ce produse să alegem să cosumăm în această perioadă:

1. Încearcă să mănânci mai puţin! Mesele şi gustările trebuie să fie sănătoase. Mănâncă puţin şi des!

2. Alege cereale integrale! Este de preferat să consumi cereale integrale, cu un indice glicemic mic, în detrimentul celor rafinate.

3. Înlocuieşte biscuiţii cu fructe uscate, nuci sau migdale! Acestea sunt bogate în grăsimi sănătoase, minerale şi fibre. De asemenea, îţi oferă senzaţia de saţietate.

4. Consumă cât mai multe legume, astfel încât să îi oferi organismului necesarul de fibre!

5. Alege fructele de sezon pentru că organismul tău are nevoie în această perioadă de vitamine şi minerale!

6. Când simţi nevoia incontrolabilă de a mânca ceva, alege un ceai din plante purificatoare! Ritualul în sine te ţine ocupat şi te face să uiţi de foamea pe fond nervos.

7. Nu uita de activităţile fizice. Chiar şi în casă poţi face sport cel puţin 30 de minute pe zi. Te va ajuta enorm. Dacă însă nu îţi place să faci sport, îndeletniceşte-te cu activităţi gospodăreşti. Fă curăţenie, sortează-ţi hainele. Este important să faci mişcare, de orice fel.

8. Ai grijă ca din alimentaţie să nu lipsească produse cu proteine şi fibre, dar conţinut redus de calorii. Printre acestea, se numără carnea de curcan, carnea de vită, boabele de fasole, lintea, etc.

9. Combate retenţia de apă prin limitarea aportului de alimente bogate în sare sau zaharuri simple. Vorbim aici despre băuturile carbogazoase sau gustările ambalate din supermarket. Încercaţi să le evitaţi pe cât posibil!

10. Păstrează-ţi organismul hidratat, consumând cel puţin 1 litru şi jumătate de apă pe zi!

11. Restaurează echilibrul florei intestinale. Cum? Cu ajutorul probioticelor, fermenţilor lactici vii care se găsesc în iaurtul alb natural, fără zahăr adăugat!

12. Extractele din plante ajută foarte mult la restartarea sistemului metabolic. Printre aceste plante se numără cafeaua verde, portocalul amar sau coleusul. Algele de mare (algele kombu sau fucus) sunt, de asemenea, un aliat valoros al metabolismului.