Cori Grămescu: recomandări utile de dietă, sport şi stil de viaţă pentru o bună stare de sănătate

Coach de lifestyle şi nutriţie, Cori Grămescu recomandă tuturor celor care-şi doresc să-şi schimbe în bine stilul de viaţă şi, implicit, să-şi îmbunătăţească starea de sănătate, să adopte câteva reguli simple, să-şi stabilească un obiectiv clar şi să urmărească pas cu pas progresele pentru ca rezultatele să se menţină pe termen lung.
Cori Grămescu: recomandări utile de dietă, sport şi stil de viaţă pentru o bună stare de sănătate

Cori Grămescu este unul dintre cei mai cunoscuţi promotori ai unui stil de viaţă sănătos. Coach de lifestyle şi nutriţie, Cori Grămescu recomandă tuturor celor care-şi doresc să-şi schimbe în bine stilul de viaţă şi, implicit, să-şi îmbunătăţească starea de sănătate, să adopte câteva reguli simple, să-şi stabilească un obiectiv clar şi să urmărească pas cu pas progresele pentru ca rezultatele să se menţină pe termen lung. În plus, tututor ne pot fi de mare ajutor astăzi tehnologia şi platformele on line care ne orientează mult mai uşor către un stil de viaţă echilibrat. Iată care sunt sfaturile lui Cori în ceea ce priveşte dieta, sportul, echilibrul emoţional şi sănătatea.

CSÎD: Cori, ce-ai observat din experienţa ta: sunt oamenii din ce în ce mai atenţi la starea lor de sănătate?

Cori Grămescu: Cred că oamenii conştientizează mai clar în prezent nevoia de a fi atenţi la starea lor de sănătate, iar în oraşele mari, este din ce în ce mai uşor să ai o imagine de ansamblu asupra acestui aspect. Din fericire, pe măsură ce societatea evoluează, şi nouă ne e mai uşor să fim mai sănătoşi, prin accesul tot mai facil la instrumente de evaluare a stării de sănătate şi prin accesul facil la medici şi specialişti în nutriţie şi antrenament.
 
CSÎD: Care este, în opinia ta, abc-ul unui stil de viaţă sănătos?

Cori Grămescu: Viaţa sănătoasă are la baza câţiva piloni esenţiali: alimentaţia, antrenamentul fizic, odihna şi echilibrul emoţional, dar şi capacitatea de a ne gestiona propriile comportamente nesănătoase. Aşa că ABC-ul vieţii sănătoase începe cu o preocupare constantă pentru a ne însănătoşi alegerile alimentare, apoi e nevoie de un program constant, moderat, de antrenamente fizice. Continuăm cu un ritm de viaţă care să nu neglijeze partea de odihnă şi echilibru al emoţiilor personale şi încercăm în fiecare săptămână să conştientizăm pornirile greşite pe care le avem şi să le corectăm pas cu pas.  

CSÎD: Care sunt principalele reguli ale unei diete echilibrate?

Cori Grămescu: Orice dietă echilibrată trebuie să pornească de la câteva principii. Alimentaţia sezonieră, diversificată şi bazată pe consumul regulat de fructe şi legume constituie primul criteriu pentru o dietă echilibrată. Apoi este nevoie ca planul alimentar urmat să se bazeze pe consumul regulat de preparate dietetice, gătite la temperaturi moderate. Al treilea element de luat în calcul este ca dieta noastră să fie una savuroasă, care să ne inducă şi satisfacţia gustului. Al patrulea element pentru a avea o dietă echilibrată este să evităm consumul de alimente procesate, recomandarea mea fiind să optăm cu precădere pentru alimente integrale. Iar ultimul principiu ar trebui să fie cel legat de hidratare: pentru a avea o dieta echilibrată, trebuie să ne hidratăm corect atât prin consumul regulat de apă, cât şi prin consumul frecvent de alimente bogate în apă, cum sunt legumele, fructele şi lactatele.
 
CSÎD: Cum ne putem transforma din oameni sedentari în oameni activi?

Cori Grămescu: Primul pas este să conştientizăm că suntem sedentari şi să înţelegem că asta ne afectează în timp sănătatea şi ne face să ne simţim rău. Apoi trebuie să începem să testam diferite tipuri de antrenamente pentru începători, să vedem ce ni se potriveşte şi ce ne place. Într-o primă etapă e important să începem să ne mişcăm, contează mai puţin ce tip de mişcare alegem. Când ajungem să descoperim ce ne place să facem, avem şi un element care ne motivează să fim mai activi. E mai uşor să faci mişcare dacă îţi face şi plăcere. Plecând de la acest element, ne putem construi apoi un plan de antrenament fizic, care să includă mai ales tipuri de exerciţii care ne fac plăcere şi câteva elemente despre care ştim că ne fac bine – de exemplu, exerciţii pentru mobilitate şi relaxare.
 
CSÎD: Din experienţa ta, care sunt cele mai frecvente obiceiuri nesănătoase care ne periclitează silueta şi sănătatea?

Cori Grămescu: Mâncatul de plictiseală, de oboseală sau de supărare, consumul regulat de bauturi alcoolice şi carbogazoase şi consumul frecvent de alimente foarte procesate reprezintă cele mai nesănătoase obiceiuri şi totodată şi cele mai problematice, ele fiind mecanisme foarte accesibile mai ales copiilor şi adulţilor tineri.
 
CSÎD: Ce impact are dezechilibrul emoţional asupra sănătaţii şi cum îl putem combate?

Cori Grămescu: Daca vorbim de dezechilibrul nepatologic, există o serie de schimbări de comportament care ne ajută să ne simţim mai bine. Să ne odihnim corespunzător, să petrecem timp în aer liber şi să facem mişcare constant ne ajută să ne centrăm şi să ne simţim mai bine, contribuind totodată la menţinerea stării noastre de sănătate. Însă dacă vedem că starea de rău persistă, este recomandat să mergem să stăm de vorbă cu un terapeut, pentru că afecţiunile emoţionale pot avea un impact negativ extrem de pronunţat asupra stării noastre de sănătate.
 

Pagina 1 din 3