Copilul tău mănâncă prea mult în perioada autoizolării? Dr. Şerban Damian vine cu soluţii!

Faţă de perioada obişnuită, în care copilul este mai activ, ar trebui să îi reducem cantitatea de hrană cu 10-15%, controlând cantitaţile de grăsimi şi zaharuri
09.04.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Copilul tău mănâncă prea mult în perioada autoizolării? Dr. Şerban Damian vine cu soluţii!

L-am întrebat pe expertul în nutriţie dr. Şerban Damian, nutriţionist cum putem să menţinem greutatea copiilor sub control, dar şi bunele obiceiuri alimentare. Mai ales că mulţi copiii se plimbă intens de la computer la frigider. Asta chiar şi de 10 ori pe zi.

Deşi majoritatea familiilor cu copii au 4 săptămâni de autoizolarea la domiciliu mulţi părinţi se plâng de comportamentul copiilor – vor să stea multe ore la computer, tv, telefon şi vor să consume multe, multe dulciuri dar şi mulţi carbohidraţi – precum pizza, paste, cartofi prăjiţi. Cu aceste probleme se confruntă în special familiile care stau la bloc şi nu au propria curte. Dacă un copil nu era obişnuit să facă antrenamente sportive regulat, greu îi va fi să înceapă sesiuni de antrenament în camera sa chiar acum în perioada de autoizolare la domiciliu pentru a încetini răspândirea cazurilor de infecţii cu virusul SARS-COV-2, care provoacă coronavirus, o boală nouă împotriva căreia momentan nu există vaccin şi nici un tratament targetat.

”Izolaţi” şi frigiderul!

Ce facem cu dieta copiilor, ţinuti în casă nu vor face foarte multă mişcare şi vor cere cu siguranţă dulciuri?
”Şi în cazul copiilor vom adopta o atitudine de control al aportului caloric: nu le lăsăm acces liber la frigider, la dulciuri, la pâine, sucuri etc” explică dr. Şerban Damian.
Cum ar trebui să calculăm aportul caloric? Totuşi vorbim despre nişte copiii în creştere. ”Faţă de perioada obişnuită, în care copilul este mai activ, ar trebui să le reducem cantitatea de hrană cu 10-15%, controlând cu atenţie aportul de grăsimi şi zaharuri” a completat dr. Şerban Damian.

Copiii, ca şi adulţii, nu trebuie să mănânce de plictiseală

Ce alternative interesante le putem oferi copiilor în schimb? ”Este important să le oferim copiilor diverse ocupaţii, să nu îi lăsăm să se plictisească şi să ajungă să mănânce în lipsa altor preocupări” sfătuieşte medicul nutriţionist.

Câte kilocalorii trebuie să consume un copil zilnic?

Şi totuşi pentru că vorbim depre o perioadă total atipică cu care se confruntă populaţia, puţini dintre părinţii care nu au deja cunoştinţe despre nutriţie, alimentaţie în funcţie de vârstă şi nivelul de activitate fizică, nutriţiei în funcţie de diverse afecţiuni de sănătate vor sta şi vor studia acum aceste aspecte. Dar clar nici un părinte nu îşi doreşte un copil cu probleme de greutate. Cât trebuie să mănânce copiii? Ce nevoi nutriţionale au? ”Nici în cazul copiilor nu se poate vorbi despre o cantitate standard. Un copil de 3 ani poate avea nevoie de 1.500 kcal, dar unul de 15 ani poate ajunge la 2.300 kcal” a adăugat dr. Şerban Damian.

Nevoile nutriţionale ţin cont de sex, vârstă, înălţime greutate, gradul activităţii fizice

Dar cum se calculează aceşti indicatori? ”Valorile se calculează în funcţie de vârstă, greutate, înălţime şi gen. Bineînţeles că are mare importanţă şi nivelul de activitate fizică. Nu trebuie să presupunem că toţi copiii vor lenevi pe canapea acasă” a încheiat medicul nutriţionist.
 

Cel mai nou articol Video: