Combinaţii alimentare care balonează

Combinații alimentare care balonează și dau dureri de stomac și gaze. Cu ce nu se asociază niciodată carnea și de ce nu e bine să mănânci fructe după masă.
24.12.2020 | Autor: Paula Rotaru
Combinaţii alimentare care balonează

Combinațiile nepotrivite de alimente duc la balonare, gaze intestinale și, de cele mai multe ori, la o indigestie incompletă care favorizează formarea toxinelor în intestine.

Chiar dacă mănânci foarte sănătos, asta nu îți garantează o digestie bună. Cel mai important este să știi să combini alimentele, astfel încât să nu treci prea des prin neplăcutele stări de balonare.

Care sunt cele mai nefericite combinații de alimente care îți pot provoca balonare? Află mai jos!

6 combinații alimentare care balonează. DE EVITAT!

1. Băuturi carbogazoase și mâncare

Dacă obișnuiești să bei ceva carbogazos în timpul mesei, n-ar trebui să te miri că te balonezi. Băuturile carbogazoase trebuie evitate pe cât posibil și nu trebuie combinate cu mâncarea. În plus, sucurile carbogazoase conțin îndulcitori artificiali care produc iritații la nivelul mucoasei stomacului.

2. Fructe imediat după masă

Fructele conțin zahăr care este ușor de digerat, deci nu stau prea mult prin stomac dacă sunt consumate cu o jumătate de oră înainte de masă și cu 4 ore după masă. Atunci când sunt combinate cu mâncăruri complexe, digestia este îngreunată, fructele rămân în stomac și încep să fermenteze. Nu este recomandat nici să le combini cu prăjiturile cu brânză, cheesecake și nici cu salatele.

3. Carne cu garnitură de cartofi sau orez

Proteinele se digeră cel mai greu, iar dacă sunt puse alături de carbohidrați, digestia va fi mult încetinită. Astfel că, după masă, vei avea o senzație de greutate și balonare deloc plăcută.

Cartofii cu carne sunt cea mai comună combinație, însă, din păcate, nu este una sănătoasă. Cartofii și carnea au nevoie de enzime diferite pentru a fi digerate, situație care duce la balonare, arsuri gastrice și indigestie. Același lucru se întâmplă și cu orezul.

4. Banane cu lapte

Nu este o idee bună să îți prepari smoothie-uri cu lapte și banane, această combinație, de lactate cu banane, îți îngreunează digestia, te balonează și te face să te simți fără energie. Pune în băuturi lapte de cocos, de soia sau de migdale, iar smoothie-ul va fi ușor de digerat.

5. Fasole cu brânză

Fasolea cu brânză nu este o combinație fericită de alimente, deoarece provoacă gaze intestinale și balonare. Dacă le consumi separat, atunci problema o să fie rezolvată. Nutriționiștii recomandă să eviți salatele mexicane cu fasole, brânză și sosuri picante.

6. Cereale cu lapte

Laptele se digeră foarte greu, iar în combinație cu cerealele nu face decât să îngreuneze digestia. Laptele este bogat în proteine, iar cerealele conțin amidon și gluten. Combinația de amidon, gluten și lactoză nu face decât să îți provoace stări de balonare și indigestie.

Cât durează procesul de digestie?
Cât durează procesul de digestie?