Ce anume îţi creşte dorinţa de a comanda desert

Ce ce determină să comanzi desert când iei masa în oraş? Simpla obişnuinţă?
Ce anume îţi creşte dorinţa de a comanda desert

Ce te determină să comanzi desert când iei masa în oraş? Simpla obişnuinţă? Dorinţa de a-ţi face o mică bucurie? Modul  extraordinar în care este descris desertul în meniu? De fapt, potrivit ultimelor studii, motivul ar putea fi chelnerul – şi nu pentru că îţi recomandă  elogios desertul zilei.

Mai exact, greutatea chelnerului te-ar putea influenţa semnificativ să închei cina cu un desert. Publicat în jurnalul Environment and Behavior în luna decembrie 2015, studiul a arătat că există o corelaţie între indicele de masă corporală al chelnerului şi cât de mult tind clienţii să comande. 

Studiul a analizat aproximativ 500 de interacţiuni între clienţi şi chelneri din peste 60 de restaurante. Cercetătorii au descoperit că dacă erau serviţi de un chelner cu un indice de masă corporală mare, clienţii comandau mai multe feluri din meniu, mai exact erau de până la patru ori mai înclinaţi să comande desert, iar în cazul băuturi alcoolice comenzile au crescut cu 17% .

“Nimeni nu merge la restaurant ca să înceapă o dietă. În consecinţă, suntem foarte susceptibili la indiciile care ne permit să comandăm şi să mâncăm tot ce vrem. Un chelner voios şi mai rotofei ar putea determina clienţii să-şi piardă controlul în faţa meniului”, declară Tim Doering, coordonatorul studiului. 

Persoanele care mânâncă în oraş frecvent au la dispoziţie porţii mai mare şi sunt mai expuşi riscului de obezitate, un procent mai ridicat de grăsime corporală şi un indice de masă corporală mai mare – iar femeile care comandă mâncare de mai mult de cinci ori pe săptămână consumă cu 290 de calorii pe zi mai mult, în medie.

Este important să fii conştient de factorii  care te determină să consumi mai multe calorii decât ai nevoie sau mai mult decât ţi-ai propus înainte de a comanda. Un alt factor important? Mărimea porţiilor şi farfuriile pe care le foloseşti. Nu numai că mănânci mai mult din boluri şi farfurii mari, dar şi estimezi greşit cantitatea consumată. Ai impresia că mănânci mai puţin, când lucrurile stau invers. Şi în momentul în care eşti convins că mănânci mai puţin decât se întâmplă în realitate, eşti mai tentat să te răsfeţi – fie că vorbim despre  cocktailuri dulci sau deserturi!

Cum poţi combate influenţa factorilor care nu se află sub controlul tău fără să eviţi restaurantele şi ieşirile cu prietenii?

Planifică din timp ieşirile în oraş. Caută meniul online şi alege ce anume vei comanda înainte de a ajunge la restaurant şi de a auzi: „Vă aduc un aperitiv?”

Începe întotdeauna cu opţiunile sănătoase. Un studiu care a analizat obiceiurile alimentare în oraş arată că majoritatea persoanelor tind să comande primele feluri din meniu, de multe ori feluri mai puţin sănătoase sunt la început. Un alt truc de ajutor este să  rogi chelnerul să îţi aducă jumătate de porţie la masă, iar restul să-l pună la pachet. Aşa ai o porţie normală şi sănătoasă la restaurant…şi o masă în plus pentru a doua zi.

10 alimente care cresc senzaţia de foame
10 alimente care cresc senzaţia de foame