Blake Lively a renunţat la soia şi gluten pentru a intra în formă după ce a născut

Blake Lively susţine că îşi datorează silueta perfectă din ultimul său film “Din adâncuri” unei diete fără soia şi gluten – dar experţii în sănătate avertizează că nu trebuie să-i urmezi sfaturile. Iată de ce.
Blake Lively a renunţat la soia şi gluten pentru a intra în formă după ce a născut

Blake Lively a petrecut cea mai mare parte a ultimului său filmul „Din adâncuri” în costum de baie, încercând să supravieţuiască după ce este atacată de un rechin. Actriţa a dezvăluit că s-a antrenat 13 ore pe zi pentru a intra în formă pentru acest rol, la doar 8 săptămâni după ce a născut prima ei fetiţă. Pe lângă planul riguros de antrenamente, Lively a renunţat complet la gluten şi soia.

Probabil aţi mai auzit de persoane care renunţă la gluten în încercarea de a slăbi (deşi eliminarea glutenului nu este indicată de medici decât în cazul în care există intoleranţă la gluten sau boala celiacă – de multe ori nu este o strategie eficientă pentru că alimentele fără gluten au la fel de multe calorii şi aditivi precum cele care conţin gluten!). Dar soia?

„În momentul în care renunţi la soia, îţi dai seama că nu mai consumi niciun fel de aliment procesat. Şi asta am făcut şi eu. Am renunţat complet  la toate alimentele procesate şi m-am antrenat din greu”, a explicat actriţa într-un interviu acordat unui post de radio din Australia.

Dar actriţa atrage atenţia că o dietă fără soia este mult mai dificilă decât poate părea la prima vedere. „Ai crede că este foarte uşor să elimini soia, dar începi să-ţi dai seama că se află în toate. Aproape orice alimente ambalat sau procesat conţine soia. Chiar dacă sunt alimente sănătoase de la magazine organice, întotdeauna conţin soia.”

Cu siguranţă, putem spune că dieta  a funcţionat pentru Blake Lively, dar experţii în nutriţie nu sunt convinşi că eliminarea completă din dietă a acestui produs este cea mai bună idee. Motivul?

Există o diferenţă foarte mare între soia folosită ca aditiv şi cea minimal procesată. Într-adevăr, proteinele din soia extrasă din boabele de soia este adăugată în foarte multe produse procesate pentru a completa cantitatea de proteine sau pentru îmbunătăţi textura”, a explicat nutriţionistul Karen Ansel pentru site-ul self.com

Proteinele din soia se găsesc în batoane energizante, diferite tipuri de pâine sau cereale şi chiar în supe gata preparate.

Dar când vine vorba de soia organică povestea se schimbă complet. “Multe persoane sunt speriate de acest produs pentru că nu ştiu exact ce tipuri sunt bune şi care sunt cele dăunătoare”, atrage atenţia şi dieticianul Jessica Cording. Soia procesată minimal sau alimente precum edamame, boabe prăjite de soia, tempeh sau tofu sunt de fapt benefice. Aşa că nu are sens să le elimini complet din dieta ta.

„Nu este necesar şi nici sănătos să elimini complet soia din dieta ta. Soia este o proteină vegetală completă şi poate fi de ajutor dacă vrei să slăbeşti”, punctează şi nutriţionistul Beth Warren.

Karen Ansel este de acord: “Alimentele din soia sunt printre puţinele produse vegetale care îţi oferă proteine complete similare cu cele din carnea de pui sau produse lactate, cu un procent foarte mic de grăsimi saturate. Şi dacă alegi alimente de soia neprocesate, cum ar fi edamame sau boabele de soia prăjite, beneficiezi şi de o doză importantă de fibre, aşa că ai numai de câştigat.”

Practic, poţi consuma fără grijă alimente din soia, dar Ansel subliniază: ”Dacă vezi constant cuvintele izolat proteic din soia pe lista ingredientelor ar trebui să fie un semnal de alarmă, înseamnă că optezi prea des pentru alimente procesate, care pot conduce la kilograme nedorite.”

Aşadar problema nu are de a face neapărat cu proteinele din soia, ci cu alimentele procesate.  Pe lângă faptul că acestea conţin foarte mult zahăr şi sare, alimentele procesate sunt problematice pentru că organismul tău nu depune la fel de multă energie pentru a le digera cum se întâmplă în cazul alimentelor integrale. Asta înseamnă că vei resimţi senzaţia de foame mult mai repede.

Concluzia? Se pare că Blake Lively are dreptate…parţial. În momentul în care renunţi la izolatul proteic de soia asta înseamnă că renunţi şi la alimentele procesate. O idee foarte bună dacă vrei să slăbeşti sau să ai un stil de viaţă sănătos, în general. Însă, nu trebui să renunţi complet la alimentele din soia procesate minimal decât în cazul în care eşti alergică la soia, subliniază experţii în nutriţie.