Alimente pe care să le consumi pentru a avea plămâni sănătoşi

Iată ce alimente să consumi dacă vrei să ai plămâni sănătoşi.
09.07.2020 | Alexandra Necsoiu
Alimente pe care să le consumi pentru a avea plămâni sănătoşi
FOTO: shutterstock / Alimente pe care să le consumi pentru a avea plămâni sănătoşi

Sănătatea plămânilor este extrem de importantă, iar factori comuni precum expunerea la fumul de ţigară sau a toxinelor din mediul înconjurător, dar şi o dietă care provoacă inflamaţii pot avea impact asupra organelor. Mai mult, afecţiuni precum astmul, boala pulmonară obstructivă cronică sau fibroza pulmonară pot afecta semnificiativ calitatea vieţii.

Cercetările sugerează că modificările aduse stilului de viaţă, inclusiv urmarea unei diete sănătoase, poate ajuta la protejarea plămânilor şi reducerea simptomelor în cazul anumitor boli. Iată ce alimente să consumi pentru sănătatea plămânilor.

Ce să mănânci dacă vrei plămâni sănătoşi

Ridichi. Ridichiile conţin compuşi care ajută la o bună funcţionare a plămânilor. Sunt bogate în nitraţi, care ajută la relaxarea vaselor de sânge, reduc tensiunea arterială şi optimizează cantitatea de oxigen.

Ardei gras. Ardeiul gras este una dintre cele mai bogate surse de vitamina C, un nutrient solubil care acţionează ca un puternic antioxidant. În cazul fumătorilor este necesară o cantitate mai mare de vitamina C, în special din cauza efectelor pe care le produce în corp. Mai exact, se recomandă ca un consumator să consume în fiecare zi cu 35mg de vitamina C mai mult.

Mere. Cercetările arată că în urma consumului cu regularitate a merelor se promovează o mai bună funcţionare a plămânilor, în special în cazul fumătorilor. Consumul de mere a fost asociat riscului scăzut de apariţie a astmului şi cancerului de plămân, iar asta datorită conţinutului de antioxidanţi, inclusiv a flavonoidelor şi a vitaminei C.

Dovleacul. Dovleacul conţine o varietate de compuşi benefici pentru sănătatea plămânilor. Este bogat în carotenoide, precum betacaroten, luiteină şi zeaxantină, toţi fiind antioxidanţi cu proprietăţi antiiflamatorii puternice.

Turmeric. Turmeric este de cele mai multe ori folosit pentru efectele sale antioxidante şi antiinflamatorii. Curcuma, componentul activ din turmeric, ajută la o bună funcţionare a plămânilor.

Tomatele şi produsele derivate din tomate. Tomatele şi produsele derivate din tomate se numără printre cele mai bogate surse de licopen, un antioxidant carotenoid asociat îmbunătăţirii sănătăţii plămânilor.

Afine. Afinele sunt bogate în nutrienţi, iar compuşii lor au fost asociaţi cu numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv în privinţa plămânilor.

Ceai verde. Ceaiul verde este una dintre băuturile care aduc efecte impresionante asupra sănătăţii, iar asta pentru că are proprietăţi antiinflamatorii şi antioxidante care inhibă fibroza pulmonară, caracterizată ca fiind o afecţiune progresivă asupra ţesutului pulmonar.

Ulei de măsline. Consumul de ulei de măsline te poate proteja împotriva afecţiunilor respiratorii precum astmul. Uleiul de măsline este o sursă concentrată de antioxidanţi antiinflamatorii, inclusiv polifenoli şi vitamina E, responsabili pentru beneficiile pentru sănătate.

Iaurtul. Iaurtul este bogat în calciu, potasiu, fosfor şi seleniu. Potrivit cercetărilor, aceşti nutrienţi pot ajuta la accelerarea funcţionării plămânilor şi protejarea lor împotriva bolii pulmonare obstructive cronice.

Nuci braziliene. Nucile braziliene se numără printre cele mai bogate surse de seleniu pe care le poţi consuma. O singură nucă braziliană conţin peste 150% din necesarul zilnic de nutrienţi importanţi.

Cafeaua. Pe lângă faptul că oferă un plus de energie şi-ţi îmbunătăţeşte ziua, cafeaua te protejează şi împotriva bolilor de plămâni. Este bogată în antioxidanţi necesari sănătăţii plămânilor.