5 mituri despre diete în care nu ar trebui să mai crezi

Toate femeile îşi doresc o siluetă de invidiat, iar pentru asta sunt în stare să recurgă la tot felul de diete şi cure de slăbit.
5 mituri despre diete în care nu ar trebui să mai crezi

Toate femeile îşi doresc o siluetă de invidiat, iar pentru asta sunt în stare să recurgă la tot felul de diete şi cure de slăbit.

Dar lucrurile pe care au funcţionat  pentru prieteni sau anumite idei comune despre slăbit pot să îţi facă mai mult rău decât bine.
 

Iată 5 dintre cele mai comune mituri despre slăbit cu care nu ar trebui să-ţi mai pierzi timpul!

1. Poţi să mănânci orice cu moderaţie

Adevărul : O astfel de abordare ar putea să-ţi influenţeze greutate în direcţiea greşită. David Ludwig, expert pe probleme de nutriţie şi obezitate la Harvard Medical School subliniază că ai nevoie de un plan de alimentaţie care nu se concentrează doar pe cât mănânci, dar şi pe ceea ce mănânci. Este inutil să-ţi spui că poţi să mănânci orice cât timp o faci în cantităţi moderate.

Potrivit unui studiu publicat recent in revista PLOS ONE, persoanele care au consumat  o mai mare varietate de alimente pe o perioadă de cinci ani au luat în greutate. Pe de altă parte, persoanele care au avut o dietă echilibrată dar mai puţin diversă, şi-au păstrat greutatea sub control.

Un alt studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a constatat că dacă mănânci o “varietate mare de dulciuri, snacks-uri, condimente, antreuri şi carbohidraţi” chiar şi în cantităţi moderate, dar o varietate scăzută de legume te îngraşi.

”Este împotriva a ceea ce auzi tot timpul, dar are sens dacă te gândeşti la faptul că o dietă bogată în fructe, legume, cereale integrale, proteine slabe şi lactate cu un procent redus de grăsime oferă mai puţină varietate decât dieta occidentală bogată în grăsimi, zaharuri şi alimente procesate“, atrage atenţia Kelly Pritchett, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriţie şi Dietă din SUA.

Ţine minte: Asta nu înseamnă că nu poţi face niciun pas greşit de la o dietă bazată pe alimente sănătoase. Dacă vrei să încerci lucruri noi, fii atentă la ingrediente şi la metoda de gătit şi  nu te îndepărta prea mult de la regimul tău alimentar de zi cu zi. Încearcă să alegi alimente cât mai puţin procesate şi organice!

2. Dacă urmezi aceeaşi dietă ca prietena ta care a slăbit, automat vei slăbi şi tu

Adevărul: Fiecare organism procesează alimentele – chiar şi în cazul în care sunt identice – în felul său. Cercetătorii din Israel au ajuns la concluzia că acelaşi mic dejun a dus la modificări diferite ale nivelului glicemiei în cazul a 800 de persoane care au participat la studiu.

Astfel, dacă prietena ta a slăbit 5 kilograme urmând o dietă săracă în grăsimi sau carbohidraţi asta nu înseamnă că şi tu vei avea aceleaşi rezultate – chiar dacă îi urmezi planul alimentar pas cu pas.

Ţine minte: Bacteriile din intestin joacă un rol important în modul în care zaharurile din sânge (glicemia) reacţionează la alimentele pe care consumi. Discută cu medicul tău despre administrarea unui propiotic şi introducerea în dietă a unor alimente bogate în probiotice pentru refacerea florei instestinale şi prevenirea problemelor digestive.

3. Îndulcitorii naturali sunt mai buni la dietă decât zahărul clasic

Adevărul: Calorii din zahăr contribuie la acumularea de kilograme indiferent dacă vin dintr-o sursă naturală sau nu, explică Ashely Koff, dietician. Acest lucru se întâmplă tocmai pentru că organismul tău le asimilează ca adaos de zahăr alb, aliment asociat cu o lungă listă de afecţiuni cum ar fi un risc crescut de cancer la sân, boli cardiovasculare sau probleme de memorie. Pe scurt, încearcă să reduci pe cât de mult posibil consumul de zahăr când eşti la dietă.

Ţine minte: În ceea ce priveşte beneficiile pentru starea generală de sănătate şi consumul de zahăr natural, expertul în nutriţie Kelly Pritchett explică: „Este adevărat că unele opţiuni, cum ar fi zahărul de cocos, sunt procesate mai puţin şi îşi păstrează mai mulţi nutrienţi precum sodiu şi fier – dar ar trebui să consumi cantităţi uriaşi pentru a avea beneficii pentru sănătatea ta.”

4. O dietă fără gluten este o metodă sigură de a slăbi

Adevărul: Multe persoane tind să renunţe complet la carbohidraţi în momentul în care încep să urmeze o dietă fără gluten. În acest caz, există o şansă bună că vei pierd câteva kilograme îniţial pentru că cel mai probabil consumi  mai puţine calorii. Dar, se mai petrec şi alte lucruri. Este o probabilitate ridicată să fii mai irascibil şi lipsit de energie.

Rezultatul? Sunt mai puţine şanse să faci mişcare (ceea ce îţi va încetini metabolismul) şi mai multe şanse să apelezi la alimente bogate în zahar şi calorii, fără gluten. Mai mult, renunţarea completă la carbohidraţi nu este sustenabilă pe termen lung – ceea ce înseamnă că există şanse să iei în greutate în momentul în care îi reintroduci în alimentaţia ta.

Ţine minte: Dacă te numeri printre persoanele cu intoleranţă la gluten (fie că ai boala celiacă sau doar o sensibilitate la gluten) ai grijă să consumi zilnic o porţie de carbohidraţi. Există şi alte surse de carbohidraţi în afara cerealelor care conţin gluten precum hrişca, năutul sau lintea.

5. Anumite alimente şi condimente accelerează metabolismul şi te scapă de kilogramele în plus

Adevărul: Caloriile pe care le arde organismul tău când consumi ardei iute, ţelină şi anumite condimente  (cum ar fi scorţişoara, piperul, ardeiul iute sau boabele de muştar) sunt prea puţine pentru a fi un element esenţial în procesul de slăbire. Pentru a-ţi accelera metabolismul ar fi mai bine să începi să faci mişcare şi să nu sari peste mese.

Ţine minte: Condimentele te ajută să ţii sub control mărimea porţiilor şi chiar să le diminuezi. Condimentele ne fac să mâncăm o porţie mai mică şi mai puţine calorii tocmai pentru că aduc multă aromă alimentelor.