4 motive pentru care vegetarienii nu reuşesc să slăbească

Multe persoane asociază dieta vegetariană cu silueta perfectă. Cu toate acestea, există şi persoane care, deşi urmează un regim alimentar fără produse de origine animală, se îngraşă şi nu reuşesc să slăbească. Iată motivul!
Autor: Paula Rotaru
4 motive pentru care vegetarienii nu reuşesc să slăbească

Multe persoane asociază dieta vegetariană cu silueta perfectă. Iar ştiinţa le dă dreptate: potrivit unui studiu al specialiştilor de la Universitatea Oxfod pe 40.000 de adulţi, consumatorii de carne roşie au un indice de masă corporală mult mai ridicat decât vegetarienii. Cu toate acestea, există şi persoane care, deşi urmează un regim alimentar fără produse de origine animală, se îngraşă şi nu reuşesc să slăbească. Principalele motive, susţin medicii, ar fi porţiile mari de mâncare şi lipsa de proteine.

Iată 4 motive pentru care vegetarienii se pot îngrăşa!

Porţii foarte mari de mâncare, fie ea şi sănătoasă

Alimentele sănătoase – legume, fucte, cereale integrale, nuci, seminţe, avocado – au capacitatea de a asigura organismului fibre, vitamine, minerale şi grăsimi de calitate, substanţe nutritive care conferă saţietate şi menţin buna funcţionare a tuturor organelor. Dar trebuie consumate cu moderaţie, chiar dacă nu au la fel de multe calorii precum carnea şi ale produse de origine animală, cum ar fi lactatele.

De exemplu, este contraindicat să mănânci o pungă întreagă de caju de 200 de grame, ca gustare, între mese, la fel cum este nociv pentru greutatea ta să dai gata 2 kilograme de portocale sau banane.

Atenţie şi la produsele făinoase, precum pâinea, pastele sau biscuiţii, dar şi la cele foarte procesate, bogate în grăsimi vegetale şi zahăr!

Nu consumă destule proteine

Proteinele ajută la dezvoltarea şi menţinerea masei musculare, care, la rândul ei, stimulează metabolismul. Mai puţini muşchi înseamnă arderi mai lente! Mulţi vegetarieni ştiu care sunt sursele vegetale bogate în proteine, dar nu şi cât ar trebui să consume precis.

Medicii recomandă cel puţin 60 de grame de proteine zilnic. Le găseşti în linte, fasole, mazăre, năut şi alte legume cu boabe.

Nu au un program bine stabilit de mese

Să mănânci la ore fixe nu este deloc un moft, ci o necesitate! Corpul are nevoie constant de energie pentru a funcţiona corect, iar dacă sari peste mese, e foarte posibil să ai probleme cu greutatea, chiar dacă eşti urmezi un regim vegetarian.

Foarte multe persoane iau masa cea mai consistentă seara, după ce ajung acasă de la serviciu, iar aceasta este principala cauză pentru care se îngraşă.

O strategie câştigătoare este cea în care consumi mai multă mâncare în prima parte a zilei, lăsând loc seara unui preparat lejer, fără prea multe calorii, cum ar fi legumele sotate, supele sau spaghetele de dovleac.

Consumă multe calorii lichide

Sucurile naturale, laptele de migdale, cafeaua, vinurile, berea etc. sunt băuturi care conţin multe calorii, ca urmare a zahărului din compoziţie. Singurul lichid care nu îngraşă este apa sau ceaiul neîndulcit.

O singură doză de suc poate ferici vegetarianul convins cu aproape 300 de calorii, aşa că eforturile lui de a-şi menţine silueta vor fi fost în zahar când va consuma zilnic astfel de lichide.

 

Căpşuni: 10 motive să le consumi!
Căpşuni: 10 motive să le consumi!
Recomandări: