Dieta mono: un singur aliment timp de o săptămână

Află ce presupune dieta mono și care sunt riscurile la care te poți expune dacă urmezi acest plan alimentar.
02.10.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Dieta mono: un singur aliment timp de o săptămână
Dieta mono: un singur aliment timp de o săptămână

Dieta monotrofică sau dieta mono este un pattern alimentar care presupune consumul de alimente dintr-o singură grupă, pentru mai multe zile sau chiar o săptămână. În anul 2016, această dietă a devenit populară după ce magicianul Penn Jillette a scris în cartea sa “Presto! How I Made Over 100 Pounds Disappear and Other Magical Tales.” cum a reușit să slăbească cu acest stil alimentar.

Cum să urmezi dieta mono?

Există câteva tipuri de diete mono și mai multe moduri prin care poți urma acest plana limentar. Una dintre cele mai comune variante este de a mânca același aliment la fiecare masă. De exemplu, cartofi, mere sau ouă. Alții însă, optează pentru ingrediente din grupe specifice precum carne, fructe sau legume. Nu există un ghid specific însă, dacă vrei să slăbești, trebuie să o urmezi o săptămână sau două. În timp, pot fi introduse și alte alimente ca supe, salate, smoothie-uri înainte de a trece la o dietă sănătoasă și echilibrată.

Ce alimente să consumi?

În dieta mono poți mânca:

  • cartofi
  • mere
  • ouă
  • lapte
  • banane
  • pere
  • pepene roșu
  • ciocolată
  • grepfrut

Totodată mai pot fi adăugate grupe alimentare dacă nu vrei să mănânci același aliment la fiecare masă:

Riscuri

Dieta mono poate fi asociată cu câteva potențiale efecte adverse.

Creșterea deficitului de nutrienți. Pentru că presupune consumul aceluiași aliment sau grupe de alimente pentru mai multe zile sau chiar o săptămână, chiar și cele mai bogate alimente în nutrienți pot duce lipsă de vitamine și minerale specifice de care organismul are nevoie. Astfel apare deficitul de nutrienți. De exemplu, dacă mănânci doar banane, nu vei avea parte de suficiente proteine, grăsimi sănătoase, fier, calciu, vitaminele A și B12.

Promovează obiceiuri alimentare nesănătoase. Să încurajezi să consumi un singur aliment sau o singură grupă de alimente nu este deloc sănătos. Mai mult, cercetările sugerează că urmând o dietă fadă apare riscul de apariție a tulburărilor alimentare și afecțiuni precum obezitate și diabet de tip 2.

Este o dietă restrictivă. Dieta mono este una dintre cele mai restrictive diete, deoarece elimină majoritatea alimentelor pe care obișnuiești să le consumi. Este aproape imposibil să mănânci suficiente calorii și micronutrienți necesari dintr-o singură grupă de alimente sau un singur aliment, motiv pentru care dieta mono te face să te simți slăbit, înfometat și obosit.