Ziua 4: supe, ceaiuri şi alţi demoni – Operaţiunea DETOXIFIERE CSID

Detoxifiere cu supe, ceaiuri, apa, fructe si legume
Ziua 4: supe, ceaiuri şi alţi demoni – Operaţiunea  DETOXIFIERE CSID

Atunci când mănânci multe supe, ai nevoie de o diversitate foarte mare. Mai ales că într-o seară, după ce am mâncat supa mea preferată, cea de roşii, stomacului meu i s-a părut puţin cam multă supă…

Beatrice Osanu, redactorul şef CSÎD m-a sfătuit să fac o supă de linte. Mi-am adus aminte că am acasă o pungă de linte verde, cumpărată de acum doi ani, când l-am avut ca oaspete pe Vijay sosit din Dubai via Mumbai, soţul verişoarei mele Mălina. Indienii consumă linte frecvent. Atunci nu am apucat să o preparăm şi a rămas uitată. Nu ştiam cum se găteşte şi am cerut ajutorul lui Google via Facebook. Am găsit numeroase reţete. Am ales una foarte simplă, pe care am simplificat-o, evident 🙂

Supă cremă de linte:

Ingrediente:

500 g linte

1 cartof

o ceapă                                       

1 morcov

usturoi după gust 

mărar, o lingură ulei de măsline

sare, piper

 

Mod de preparare:

Toate legumele se fierb şi se pasează cu ajutorul blenderului. Se mai fierbe câteva minute şi gata supa cremă. Tot cu blenderul se toacă mărarul, usturoiul şi uleiul de măsline. Se asezonează supa cu crema de mărar după gust.

 

Eu am aplicat reţeta, însă nu am pus cartof, morcov şi ceapă. A ieşit minunată. Este foarte săţioasă.

Iată câteva motive pentru care este bine să introduci lintea în alimentaţie.

Este considerată unul dintre cele mai sănătoase alimente de pe pământ, este bogată în proteine, şi spre deosebire de fasole timpul de fierbere este foarte scurt, are fibre, este săracă în colesterol. Ajută la menţinerea în limite normale a glicemiei şi a colesterolului. Cei care consumă linte se bucură de magneziu, acid folic, vitamina B6, fier (femeile însărcinate, cele ce alăptează au nevoie crescute de fier. Copii şi adolescenţii, de asemenea). Poftă bună!

P.s. sunt foarte încântată că încă nu îmi este poftă de ciocolată sau dulciuri!