Detoxifierea ficatului după perioada de izolare: ce alimente să consumi

Nutriţionistul italian Gianluca Mech ne-a recomandat ce alimente să consumăm după perioada de izolare, pentru a detoxifia ficatul.
05.05.2020 |
Detoxifierea ficatului după perioada de izolare: ce alimente să consumi
FOTO: Detoxifierea ficatului după perioada de izolare: ce alimente să consumi

Ficatul reprezintă sistemul principal de filtrare din organism şi are multe funcţii indispensabile vieţii normale: sintetizează colesterolul, fosfolipidele, lipoproteinele şi lipidele. De asemenea, neutralizează toxine, jucând astfel un rol important pentru sistemul imunitar. Mâncatul în exces din perioada izolării, în special alimente cu mulţi conservanţi, îşi lasă amprenta asupra greutăţii, dar şi a acumulării de toxine în ficat. Nutriţionistul italian Gianluca Mech ne dezvăluie cum ne putem detoxifia ficatul după această perioadă de stat în casă.

Ceai verde

Ceaiul este considerat a fi benefic pentru sănătatea ficatului, îmbunătăţind markerii din sânge. Conţine catechină, un antioxidant puternic ce ajută mult funcţia hepatică. Este de preferabil să folosim ceai verde în formă naturală şi nu extract de ceai verde.

Legume crucifere

”Grupa legumelor crucifere include broccoli, conopida, varza de Bruxelles, varza şi kale. Aceste legume reprezintă o sursă majoră de glutation, care declanşează enzimele de curăţare de toxine ale ficatului. Consumul de legume crucifere va creşte producţia de glucozinolat în organism, ceea ce ajută la eliminarea carcinogenelor şi a altor toxine”, spune nutriţionistul Gianluca Mech.

Curcuma/turmeric

Pe lângă faptul că este un condiment extrem de cunoscut, turmericul este folosit în India în scopuri medicinale de secole. Curcumina este ingredientul activ din turmeric şi are proprietăţi biologice puternice. Acest condiment ajută enzimele care elimină toxinele şi conţine antioxidanţi care repară celulele hepatice. De asemenea, ajută ficatul la detoxifiere, stimulând totodată producţia de bilă.

Citrice

În timp ce asigură, de asemenea, necesarul de vitamina C, citricele stimulează ficatul şi ajută la sintetizarea toxinelor în substanţe care pot fi absorbite de apă. Grapefruitul este benefic, deoarece conţine doi antioxidanţi primari: naringina şi naringenina. Acestea pot ajuta la protejarea ficatului prin reducerea inflamaţiei şi protejarea celulelor hepatice.

Sfecla

Sfecla conţine vitamina C şi o cantitate importantă de fibre. Acestea din urmă curăţă în mod natural sistemul digesiv. Mai mult decât atât, sfecla ajută la curăţarea sângelui şi poate descompune deşeurile toxice pentru ca acestea să fie excretate mai repede. Stimulează fluxul biliar şi activitatea enzimatică.

Usturoiul

”Usturoiul este bogat în sulf, care activează enzimele hepatice ce ajută corpul să elimine toxinele. Usturoiul conţine, de asemenea, cantităţi mari de seleniu. Seleniul este un micronutrient esenţial, care s-a dovedit că ajută la creşterea naturală a nuărului de enzime antioxidante din ficat”, adaugă Gianluca Mech.

Nucile

Nucile reprezintă o bună sursă de glutation, acizi graşi omega-3 şi aminoacidul arginină, care susţine procesul natural de curăţare a ficatului.

Ulei de măsline

”Deşi intră la categoria grăsimi, uleiul de măsline conţine grăsimi sănătoase. Uleiurile organice presate la rece, cum ar fi cele de măsline, cânepă şi seminţe de in reprezintă un real sprijin deosebit pentru ficat. Acestea oferă organismului o bază lichidă care poate aspira toxinele dăunătoare din corp. S-a dovedit, de asemenea, că uleiul de măsline scade nivelul de grăsimi de la nivelul ficatului”, explică Gianluca Mech.