Interpretare analize
Dr. Ioan Boleac Medic primar obstetrica-ginecologie

Rezultatele arata ca aveti o infectie cu Ureaplasma, iar antibiograma va arata la care antibiotice... citește

Cele mai

Caută în:

Care sunt cele mai importante criterii de cumpărare a cosmeticelor (rezultate sondaj)

În zadar prescrie Uniunea Europeană, de cinci ani încoace, informaţiile standard privind produsele cosmetice, diferă de la o ţară la alta, ce aspecte şi în ce procent le luăm în considerare şi pe ce se axează deciziile noastre. Cu toate acestea, fiecare naţiune se aseamănă prin faptul că se amăgeşte. Acestea se consideră mai conştiente decât sunt în realitate - dezvăluie cea mai recentă cercetare Manna, efectuată în rândul a 7900 de participanţi din şase ţări europene.

„Una dintre cele mai mari surprize din cadrul sondajul a reprezentat decalajul într-un procent destul de semnificativ  dintre principii şi practică. Aspectele teoretice şi practice în ceea ce priveşte achiziţionarea de cosmetice diferă fundamental. Dorim să părem mai conştienţi decât suntem în realitate”, a spus Andrea Varga-Darabos, fondatoare a brandului Manna.

Printre cele mai importante aspecte privind achiziţionarea de cosmetice, conform tuturor respondenţilor, se numără calitatea (95%), naturaleţea (90%) şi compoziţia produselor (89%). Acestea au fost urmate de indicare (88%), dacă produsul este ecologic (84%) şi netestat pe animale (81%). Cu toate acestea, aici însumăm doar principii.

Întrebaţi fiind despre ce fel de informaţii caută înainte de a cumpăra, participanţii au obţinut un rezultat destul de diferit, astfel:

  • compoziţia (81%),
  • indicarea (77%)
  • calitatea (74%) 
  • preţul (70%)
  • naturaleţea (67%) 
  • experimentarea pe animale (55%)
  • aspectul ecologic (53%)

„Noi credem că angajamentul faţă de conştiinţă există deja la nivel de principiu, însă nu a devenit încă o practică pentru majoritatea cumpărătorilor. Această imagine este în continuare subminată de către diferenţele culturale dintre naţiuni în ceea ce priveşte abordarea problemei”, a mai adăugat Andrea Varga-Darabos.

Diferenţe culturale în privinţa aspectelor de cumpărare

Testarea pe animale, ca aspect examinat înainte de a achiziţiona un produs cosmetic, este cel mai important (66%) pentru respondenţii germani, în timp ce, pentru cei români reprezintă cel mai puţin important aspect (34%). În acelaşi timp, marca şi producătorul sunt cele mai importante pentru respondenţii români (36%), în timp ce doar 15% dintre germani pun accent pe acest aspect.

Respondenţii maghiari (77%) şi polonezi (74%) sunt cei mai sensibili la preţ, în timp ce doar 62% dintre respondenţii germani consideră preţul important. 61% dintre consumatorii cehi se orientează după experienţa altora, comparativ cu 43% dintre consumatorii români.

Consumatorii slovaci sunt cei mai interesaţi (37%) ca produsele cosmetice să fie tradiţional-naţionale, spre deosebire de germani (14%), care sunt cel mai puţin interesaţi de acest aspect.

Chiar şi datele obiective, cum ar fi data de expirare a unui produs, pot varia de la o ţară la alta. 55% dintre respondenţii din România, pretind că se uită la data expirării produselor cosmetice înainte de a le cumpăra. Totodată, aceeaşi cifră diferă în Ungaria (42%), 41% în Polonia, 26% în Slovacia, 21% în Republica Cehă şi 10% în Germania.

De asemenea, aceste rezultate sunt susţinute de răspunsul privind aruncarea produselor cosmetice din gospodărie. În România, 68% au răspuns că atunci când timpul recomandat pentru utilizare a expirat le arunca. Totodată, aceeaşi cifră diferă în Ungaria la 58%, 54% în Polonia, 49% în Slovacia, 44% în Republica Cehă, pe când în Germania 27% aleg această opţiune. În schimb, în Germania, consumatorii vor renunţa la produsele cosmetice, doar atunci când acestea se vor deteriora (56%).

În fiecare ţară, ingredientele evitate diferă

9% dintre respondenţi recunosc că nu se uită pe lista ingredientelor produselor cosmetice. Majoritatea (75%), în special pentru că nu înţeleg ce anume este fiecare ingredient.

91% dintre respondenţi spun că obişnuiesc să citească lista ingredientelor aflată pe produsele cosmetice. Cel mai frecvent evitate ingrediente din majoritatea ţărilor sunt metalele (mercur, aluminiu, plumb) şi produsele petroliere. Cu toate acestea, ce ingredient evităm şi măsura în care îl evităm, diferă puternic de la o ţară la alta.

Ingredientele de origine petrolieră trebuie evitate din punct de vedere a 84% dintre maghiari, în timp ce doar 46% dintre români consideră aceste ingrediente a fi demne de evitat. 61% dintre polonezi evită SLS-ul, în timp ce doar 21% dintre germani confirmă acest lucru.

Ne este teamă de ceea ce nu înţelegem

„La o primă privire, aceste rezultate sunt consternant de surprinzătoare, întrucât efectul ingredientelor obiectiv. Cu toate acestea, diferenţele sunt semnificative. Aşadar se explică faptul că: în realitate, mult mai puţini interpretează corect lista ingredientelor, decât afirmă. – a indicat Andrea Varga-Darabos.

În timp ce 91% dintre respondenţi au pretins că citesc ingredientele înscrise pe ambalaj, abia câteva întrebări mai târziu, doar 21% au susţinut că înţeleg şi cunosc efectul ingredientelor asupra produselor cosmetice.

Practic, 70% dintre respondenţi declară că citesc lista de ingrediente, însă nu înţeleg în totalitate ce reprezintă fiecare dintre acestea. Acest lucru este subliniat de o întrebare verificatoare, în cadrul cărei răspunsuri, s-a listat şi monoxidul de dihidrogen, adică apa. 22% dintre respondenţi au selectat acest ingredient ca fiind o componentă pe care o evită.

Din aspirarea către conştientizare, dorim să apărem într-o lumină mai favorabilă.

Rezultatele sondajului sunt surprinzătoare şi îngrijorătoare. În concluzie, se poate deduce faptul că achiziţionarea conştientă a produselor cosmetice este încă o iluzie, mai degrabă o valoare aleasă, o problemă ce ţine strict de înclinarea culturală. Este o alegere real-deliberată şi conştientă numai în cazul unui număr redus de persoane.

Problema este că puţini au cunoştinţe suficiente pentru a înţelege informaţiile standardizate de către Uniunea Europeană. Până când semnificaţia şi efectul ingredientelor nu sunt cunoscute pe scară largă, nu va fi posibilă luarea unei decizii conştiente. Cu toate acestea, realizarea acestui lucru este foarte dificilă, deoarece există un număr impresionant de componente şi compuşi, iar pentru o decizie cu adevărat conştientă ar trebui cunoscute majoritatea acestor ingrediente. Astăzi, acesta este doar un vis măreţ de viitor.

Citește și:
Celulita: alimente şi soluţii
Riduri: cum să previi apariţia ridurilor în timp ce dormi
Abdomen perfect: alimente, exerciţii, motive pentru care nu scapi de grăsime
6 secrete care ne menţin tineri


Exclusiv Online - 16.11.2018
Taguri: cosmetice
Citește pe descopera.ro
Este POARTA spre ALTĂ LUME. Locul ţinut la SECRET de către NASA Este POARTA spre ALTĂ LUME. Locul ţinut la SECRET de către NASA
BĂRBATUL care a uimit o lume ÎNTREAGĂ cu penisul lui. A intrat în cărţile de istorie BĂRBATUL care a uimit o lume ÎNTREAGĂ cu penisul lui. A intrat în...
Leu Leu 23 iulie - 22 august

În această lună puteţi investi în afaceri, pentru că este o perioadă în care se poate rezolva orice problemă a bugetului familiei. Sunt posibile divergenţe cu o femeie din cauza unor zvonuri...citește mai departe

×

Zf.ro
Ce poţi să faci când umperi un bilet la concert, iar trupa nu mai apare pe scenă Ce poţi să faci când umperi un bilet...
MOTIVUL pentru care mulţi nu au succes...
Surpriză majoră pentru bugetari. Cum s-ar...
BusinessMagazin.ro
Cum trăieşte acum actorul Dragoş Moştenescu după ce a părăsit definitiv România şi a luat-o de la ZERO în Anglia: „În România se practică un divertisment bazat pe defectele primare ale Cum trăieşte acum actorul Dragoş Moştenescu...
Un sat SUPERB pe malul unui lac din Elveţia...
Mediafax.ro
DJ-ul Tommy Cash, INTERZIS la Electric Castle, după ce a adus pe scenă o manea a lui Adi Minune | VIDEO DJ-ul Tommy Cash, INTERZIS la Electric Castle,...
Kilometri cubi de MAGMĂ clocotesc sub Lacul...
Veşti bune pentru cei care vor să intre...
Gandul.info
Fenomenul care poate aduce DEZASTRUL în România scapă de sub control. Legea care l-ar putea combate aşteaptă de o jumătate de an pe biroul preşedintelui Klaus Iohannis / Suntem deja pe locul 3 la nivel european în clasamentul ruşinos Fenomenul care poate aduce DEZASTRUL în...
Suntem condamnaţi la dispariţie? Este...
Doi tineri au plecat în vacanţă şi şi-au...
DA.ZF.ro
5 drumuri magice din România pe care poţi evada cu maşina - GALERIE FOTO 5 drumuri magice din România pe care poţi...
Cele 7 minuni ale României: locuri spectaculoase...
TOP 5 plaje sălbatice, foarte aproape de...
ProSport.ro
Miliardarul Ion Ţiriac a făcut senzaţie cu o brunetă stilată pe litoral! Imagini cu cel mai bogat român şi tânăra la plajă Miliardarul Ion Ţiriac a făcut senzaţie...
Un cunoscut actor român, la un pas de tragedie!...
Dan Alexa, amantul Prodancei! Antrenorul...
ApropoTv.ro
Destinaţii alternative de Crăciun care te fac să vezi cu alţi ochi Europa Destinaţii alternative de Crăciun care...
Jurnalistul Ion Cristoiu publică două...
Electric Castle Festival anunţă headliner-ii...
Go4it.ro
Cum supravieţuieşti unui ACCIDENT de avion. O companie aeriană dezvăluie SECRETUL Cum supravieţuieşti unui ACCIDENT de avion....
Detaliul BIZAR care apare într-un clip...
Hackerii pot modifică notele de la BAC...
ProMotor.ro
Se vinde o Dacia Sport UNICĂ ÎN LUME: „O adevarată capsulă a timpului” - GALERIE FOTO Se vinde o Dacia Sport UNICĂ ÎN LUME:...
Metode PRACTICE care te ajută să circuli...
Cei mai norocoşi oameni din lume! Angajaţii...
Descopera.ro
VIDEO. Aceşti tineri au început un JOC sexual foarte PERICULOS. La ce s-a ajuns după această imagine VIDEO. Aceşti tineri au început un JOC...
BĂRBATUL care a uimit o lume ÎNTREAGĂ...
S-a uitat la acest FILM pentru adulţi timp...
ULTIMA ORĂ
„Cernobîlul din Australia”. Cel mai CONTAMINAT loc din emisfera sudică NU poate fi găsit pe nicio hartă, dar TURISMUL în zonă a înflorit | FOTO

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.