Antalya, o destinatie de neuitat

"Piscine cat vezi cu ochii, spa-uri si pentru cele mai exigente gusturi, tobogane de apa, terenuri de fotbal, de tenis, golf, aqua gym, yoga - cred ca este mai mult decat suficiente pentru o vacanta de vis."
  • Publicat:
  • Actualizat:
Antalya, o destinatie de neuitat
Antalya

Doua lucruri majore mi s-au intamplat in minivacanta de care am avut parte in plin sezon de lucru: mi s-a spulberat o prejudecata si m-am bucurat la maximum de o saptamana de mare si soare asa cum nici nu visam. Pe scurt: am fost in Antalya, iar experienta a meritat fiecare secunda.

Recunosc: mi-e frica de avion. Asa ca am privit cu rezerva invitatia de a participa la un press trip in Antalya. In plus, nici nu sunt o mare amatoare de soare si plaja, mai ales ca trebuie sa ma conformez regulilor pe care le tot promovam si sa folosesc din belsug SPF-ul cel de toate verile.

Iar tot ce stiam despre Turcia nu includea decat relatari ale familistilor care au gasit in conceptul de „5 stele, all inclusive” rezolvarea tuturor problemelor care vin din partea tancilor mofturosi care se plictisesc foarte repede. Cum nu este cazul meu, am tot tergiversat decizia de ma imbarca in charter pana in ultimele zile.

Cu chiu cu vai, mi-am invins fluturii din stomac si iata-ma in aeroport. Intr-o ora, aterizam elegant pe aeroportul din Antalya si in alta eram in Kemer. Si ce poate fi mai frumos decat sa te trezesti dimineata si sa ai in stanga muntele si in dreapta marea?

M-a fericit cu o ase­me­nea priveliste hotelul Rixos Sungate de 5 stele dintr-un lant care nu dezamageste nici un turist. Si daca tot eram in Kemer, am dat o fuga si pe munte, la Tahtali, unde am urcat la 2.370 de metri altitudine si am vazut marea de pe munte.

Am prins si o mica ninsoare si uite asa Antalya ma cucerea incet, incet, imi spulbera orice prejudecata legata de o vacanta „la turci” si ma facea sa ma intreb de ce
n-as incerca si alte atractii.

Natura si all, all, all inclusive

Si asa a venit ziua de rafting. Deja era a treia provocare, dupa avion si ascen­siunea cu telecabina in munti. Imaginati-va un drum cu autocarul intr-o rezervatie na­turala, Koprulu se numeste, de-a lungul unui rau de culoarea jadului, serpuind printre munti pana la locul de plecare spre marea aventura. Fara cuvinte!

Ne-am echipat cu veste si casti si pe par­cursul a 15 kilometri, ne-am leganat, mai lin sau mai energic, pe apele in­vol­burate uneori, pe un traseu dedicat incepatorilor, sub stricta carmuire a an­trenorului echipei nationale de rafting a Turciei.

Super, super experienta pe care nu ar trebui sa o rateze nici un amator de senzatii tari. Si costa doar 50 de euro. Sa va mai spun ca pranzul compus din frigarui, orez si salata, pe pajistea verde, langa rau, a fost cel mai gustos din lume?

Oricum, daca nu cel mai bun, macar la concurenta cu bunatatile sanatoase din hotelurile in care am stat: peste, legume si fructe din belsug. Si nu putine sunt hotelurile luxoase, cu multe stele, all inclusive de la sine inteles, domenii generoase de zeci de hectare unde poti sa faci ce-ti pofteste inima.

Piscine cat vezi cu ochii, spa-uri si pentru cele mai exigente gusturi, tobogane de apa, terenuri de fotbal, de tenis, golf, aqua gym, yoga – cred ca sunt mai mult decat suficiente pentru o vacanta de vis.

Mediterana, frumoasa si generoasa

Trebuie sa recunoasca turcii: ii ajuta mult sa impresioneze la capitolul turism si intinderea de ape, generoasa si calda timp de 9 luni pe an.

Vorbesc despre Marea Mediterana care, numai in zona Antalya gazduieste la mal sute de hoteluri care impresioneaza prin design, servicii, ambient, verdeata abundenta, pe scurt lux la doar o ora de zbor cu avionul din Bucuresti. La Rixos Sungate, am mancat un excelent lup de mare la gratar.

La Papillon Zeugma si WOW Topkapi mi-au placut piscinele, parcurile si atmosfera perfecta pentru o vacanta cu copiii. La Calista, nu putea trece neob­ser­­vat design-ul elegant al hotelului cir­cular cu o impresionanta mocheta Ver­sace in lobby. Cornelia Diamond exce­leaza la ca­pitolul lux: daca vrei, te poti bucura de pro­priul jacuzzi pe balcon.

Iar la Adam&Eve, am facut o baie atipica de alb in hotelul renumit pentru decorul minimalist cu oglinzi. Iar la Rixos Premium, parcul cu un lac natural pe malul marii te lasa fara cu­vinte.

La fel ca si baia turceasca, lista im­presionanta de terapii spa, cu zeci de ti­puri de masaj, alaturi de galeria cu buticuri unde poti face shopping ca la Paris sau Milano. In concluzie, cate gusturi, atatea oferte. Si cate bugete, atatea posibilitati de a petrece o vacanta memorabila.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu - Redactor-şef
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ...
citește mai mult
Sa ai un concediu perfect!
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”