Terapia genetica, o metoda pentru ameliorarea auzului

Terapia genetica, o metoda pentru ameliorarea auzului
no title

Cercetatorii americani au demonstrat, prin intermediul terapiei genetice, ca este posibil ca, in perioada de dezvoltare embrionara, sa se genereze celule functionale ce ar putea reduce riscul pierderii auzului, la maturitate.

Studiile, realizate pe soareci, au fost realizate de o echipa de cercetatori americani coordonata de John Brigande, de la Universitatea Oregon, care sufera si el de deficiente de auz. Rezultatele studiului au fost publicate online miercuri, de revista stiintifica britanica Nature.

Celulele ciliate (captusite cu cili care reactioneaza la vibratii sonore) situate in urechea interna sunt responsabile pentru conversia semnalelor auditive in impusuri electrice. Numarul acestor celule este deja stabilit in momentul nasterii, iar pierderea celulelor senzoriale este ireversibila si responsabila de anumite probleme de auz.

Urechea interna include o cavitate (melcul sau cochlea) care serveste la receptionarea sunetelor si un organ ce serveste la mentinerea echilibrului organismului, ambele dotate cu celule ciliate care reactioneaza la miscare.

John Brigande si colegii sai au aratat ca transferul intrauterin al genei "Atoh1" in urechea interna a fetusilor poate determina transformarea celulelor nesenzoriale in celule ciliate. Experimente anterioare referitoare la aceasta gena nu au putut stabili daca celulele obtinute functioneaza. Echipa din Oregon a aratat, ca in acest caz, celulele generate sunt functionale.

Faptul ca transferul de gene in utero permite producerea unui surplus de celule ciliate care functioneaza ar putea servi ca baza pentru o terapie umana a viitorului, mentioneaza revista Science.

Elena Nistor