Analgezic mult mai puternic decat morfina, descoperit de cercetatorii americani

O noua metoda de calmare a durerilor intense, de opt ori mai puternica decat morfina, bazata pe o substanta ce neutralizeaza substantele chimice din corp care transmit creierului semnalele suferintei fizice, a fost descoperita de cercetatorii americani.
Analgezic mult mai puternic decat morfina, descoperit de cercetatorii americani

Solutia injectabila revolutionara combate disconfortul creat de durere pe o perioada de cel putin trei zile, efectul de calmare fiind astfel de 14 ori mai indelungat decat cel al morfinei. Se pare ca substanta are putine efecte secundare si actioneaza prin neutralizarea substantelor chimice care transmit la creier semnalele durerii, informeaza telegraph.co.uk.

Autorii medicamentului analgezic sunt cercetatorii de la Scoala de medicina Chapel Hill din Carolina de Nord. Acestia au anuntat ca au descoperit o anumita "proteina a durerii", existenta in celulele nervoase, si o metoda de a-i inversa efectele, transformand-o intr-o substanta care suprima durerea.

"Aceasta proteina poate furniza baza dezvoltarii tratamentelor impotriva durerii. Am fost uimiti ca o simpla injectie poate suprima durerea si poate actiona mult mai puternic decat morfina", a spus coordonatorul studiului, profesorul Mark Zylka.

O doza din substanta injectabila – fosfataza acida prostatica (PAP) – are efecte asupra durerii timp de trei zile, in timp ce o doza de morfina actioneaza doar cinci ore. Se pare ca, atunci cand se afla in situatii de disconfort, celulele nervoase produc o substanta numita "triosfat adenozina (ATP)" care induce senzatia de durere ca raspuns.

Fosfataza acida prostatica (PAP) converteste ATP-ul in adenozina, substanta care suprima durerea. "Este foarte posibil ca fosfataza acida prostatica (PAP) sa fie folosita ca tratament pentru durere, tot in forma injectabila ca si morfina. Dar intentionam sa o modificam pentru a putea fi luata si sub forma de pastile", a adaugat Zylka.

Elena Nistor