Editia nr.56
nr 56 | 08.2010
vezi arhiva aboneaza-te
 

Esti ceea ce… mananca mama ta

Esti ceea ce… mananca mama ta

O dieta alimentara dezechilibrata, adop­tata in timpul sarcinii sau pe perioada alaptarii, poate afecta serios sanatatea copilu­lui, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici.

Puii cobailor, care au primit pe tipul sarcinii alimente procesate, au prezentat un nivel mare de grasimi in sange si in jurul organelor importante din corp, chiar si dupa adolescenta. Puii au prezentat, de asemenea, un risc crescut de diabet, chiar daca au avut o dieta alimentara echilibrata. „Mereu spunem: «Esti ceea ce mananci» cand, de fapt, esti ceea ce mananca mama ta”, a spus cercetatorul.

Sfantul mic dejun, inca o minune

Am tot auzit-o, ne-o reconfirma cu cifre bine calculate un cercetator american: micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, pentru ca poate ajuta la pierderea kilogramelor in plus. Femeile supraponderale care consuma la micul dejun jumatate din numarul zilnic de calorii pierd mai mult in greutate decat cele care iau un mic dejun frugal.

La studiu au participat 96 de femei obeze, sedentare. Cele care au mancat cum trebuie dimineata au pierdut la finalul experimentului 20% din kilogramele pe care le aveau la inceput, fata de 5% pentru celalalt grup. Profesorul spune ca micul dejun frugal contribuie la exacerbarea poftei pentru carbohidrati si incetineste metabolismul. Din acest motiv, dupa o perioada scurta in care pierd in greutate, persoanele care mananca putin dimineata incep sa se ingrase iar.

Dar hotarati-va odata!
Zaharurile din fructe sunt mai daunatoare sanatatii decat celelalte tipuri de zahar, ne anunta acum un studiu publicat in revista New Scientist. Zaharurile din fructe (de exemplu, fructoza), care se gasesc si in bauturile racoritoare, contribuie mai mult la dezvoltarea unui abdomen voluminos decat celelalte tipuri de zahar.

Iar persoanele care au o circumferinta mare a taliei prezinta mai multe riscuri de a dezvolta maladii cardiace sau diabet. Fructoza se gaseste in fructele proaspete, sucuri de fructe, gemuri. Descoperirea ar putea indica un factor care sta in spatele prevalentei anumitor boli in ultimele decade.

Foto: HEPTA

Autor: Andra Nastase

Tags: mama, mancare, sarcina, dieta

in revista Revista Nr. 34, 08.2008
 
 
Pe aceeasi tema
 

Paste fericit... pentru corpul tau!

Paste fericit... pentru corpul tau!
Numai ce au trecut sarbatorile de iarna si scapasem de kilogramele acumulate ca a si venit Pastele, cu cosul plin de calorii! Ca orice romanca ce...
mai mult
 
 

Dietele si schimbarea metabolismului

Dietele si schimbarea metabolismului
Combinatia de alimente, consumul separat de carne si legume, calorii putine - cine a tinut o dieta s-a lovit de aceste lucruri si a incercat pe...
mai mult
 
 

4 motive pentru care trebuie sa mananci mai lent

4 motive pentru care trebuie sa mananci mai lent
Traim in secolul vitezei. Ne grabim cand mergem la serviciu, cand ne vizitam prietenii, cand vorbim cu cei dragi si chiar atunci cand mancam!...
mai mult
 
 

Talie de viespe si sanatate de top, in numai 10 zile

Talie de viespe si sanatate de top, in numai 10 zile
Iata ce promite Connie Guttersen, "mamica" dietei Sonoma, cea care, de fapt, nu a facut altceva decat sa dea o noua denumire mai-vechii...
mai mult
 
Articole recomandate
 

Alimente care te ajuta sa sfidezi varsta

Alimente care te ajuta sa sfidezi varsta
23.09.2009
Cine a zis ca botoxul si liftingurile faciale sunt singurele metode la care poti apela pentru a arata mult mai tanara? Pentru ca frumusetea vine...
mai mult
 
 
 

Cum sa slabesti doar unde iti doresti

Cum sa slabesti doar unde iti doresti
16.10.2009
Esti multumita in ansamblu de silueta ta, dar ti-ai dori sa iti sculptezi anumite zone ale corpului? Nici o problema. Exista o multime de metode...
mai mult
 
 
 

Aliatii tai picanti in lupta cu kilogramele

Aliatii tai picanti in lupta cu kilogramele
13.10.2009
Iti propunem un mic test: ca sa fie ideala pentru silueta ta, mancarea trebuie sa fie a) saraca in grasimi, b) fara zahar, c) condimentata. Rau...
mai mult
 
 
 

Vrei sa slabesti? Captuseste-ti sandvisul cu rosii!

Vrei sa slabesti? Captuseste-ti sandvisul cu rosii!
05.11.2009
Ce atatea diete bazate pe alimente sofisticate? Ce atatea fructe cu denumiri imposibil de rostit? Cea mai la indemana dieta care sa ne mentina in...
mai mult
 
 

Vezi toate articolele

 
Comenteaza

Articol: Esti ceea ce… mananca mama ta

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

nume autor *
email *
titlu *
comentariul tau*

* - campurile marcate cu steluta sunt obligatorii

Redactorii csid.ro isi rezerva dreptul de a modera comentariile. Vor fi sterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licentios, instigare la incalcarea legii, la violenta sau la ura.
Va multumim!

 
Nu exista comentarii
Publicitate
Horoscop 03.09.2010

Se vor regla o serie de lucruri, dupa ce te vei ocupa de acele aspecte care au stat la baza unor blocaje. De la jumatatea lunii, vor merge bine si afacerile si treburile personale.
Bani: Ca-ti vor intra bani cam pe tot parcursul lunii, asta e clar. Cum ii vei conserva, asta ramane de vazut.
Dragoste & Sex: Sfera sentimentala pare mult mai destinsa si o sa-ti poti face planuri de viata in doi. Daca relatia era pe punctul de a se destrama, unul dintre voi o sa aiba curajul sa treaca peste toate neplacerile din ultimii 2 ani si ceva si o sa va-mpacati.
Sanatate: Sanatatea are unele minusuri pe care o sa le poti remedia, cu conditia sa te prezinti la doctor. O dieta nu ti-ar strica deloc.

alege zona