Cerealele integrale: secretul unei vieti sanatoase

Cerealele integrale: secretul unei vieti sanatoase

Conform specialistilor, consumul zilnic de cereale integrale contribuie la reducerea riscului de aparitie a unor afectiuni cu mare incidenta in randul populatiei in ultimii ani – obezitatea, diabetul zaharat, bolile cardiovasculare si neoplaziile. Asa ca fie la micul dejun, fie ca gustare, cerealele integrale sunt o alegere sanatoasa!

Ce sunt cerealele integrale?


Cerealele integrale cuprind intreaga parte comestibila a cerealelor drept pentru care sunt o sursa bogata de fibre, antioxidanti, vitamine, minerale, carbohidrati complecsi si fitonutrienti.

"Cerealele integrale constituie o sursa buna de fibre alimentare, sunt alimente cu un index glicemic mic si au o contributie majora, prin aportul vitaminelor si mineralelor pe care le contin, la mentinerea unui echilibru nutritional”, explica Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice ”Nicolae Paulescu”.

Iata care sunt beneficiile consumului zilnic de cereale integrale:


Previn obezitatea

Studiile clinice arata ca persoanele care consuma zilnic alimente ce contin cereale integrale, ca parte a unei alimentatii echilibrate si a unui stil de viata sanatos, au o probabilitate mai mica de a inregistra in timp cresteri in greutate, iar incidenta obezitatii in randul celor care consuma trei sau mai multe portii de cereale integrale pe zi este mai scazuta.

Previn bolile cardiovasculare


Continutul bogat in fibre ajuta la mentinerea unui nivel scazut de colesterol, de glicemie si insulina, imbunatateste functionarea vaselor de sange si reduce inflamatiile din sistemul circulator.
„Studiile epidemiologice au demonstrat ca cerealele integrale contribuie la reducerea nivelului colesterolului si, prin urmare, la scaderea cu 27-37% a riscului de evenimente coronariene atat la barbati cat si la femei”, completeaza Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Previn diabetul zaharat

Consumul de cereale integrale este inclus in recomandarile pentru prevenirea diabetului zaharat. La consumul a 3 portii de cereale integrale zilnic riscul de aparitie a obezitatii este redus cu 21 - 27% si, in plus, aportul de cereale integrale este asociat cu imbunatatirea sensibilitatii la insulina.

...si neoplaziile

Un consum constant de cereale integrale reduce riscul de cancer de colon, precum si a cancerului de san. Cerealele integrale realizeaza absorbtia unor substante toxice sau cu potential carcinogenetic, existand o corelatie inversa intre aportul de fibre si aparitia neoplasmului de san.

Recomandarea noastra: cerealele Nestle

Cerealele integrale de la Nestlé sunt o alegere excelenta pentru masa de dimineata. In fabricarea lor se foloseste intregul bob de cereale si astfel nu se pierde niciunul dintre elementele nutritive esentiale organismului tau. Un bol de cereale integrale de la Nestlé in fiecare dimineata iti asigura echilibrul alimentar pentru intreaga zi.

Citeste si Regim alimentar pentru sanatatea ficatului


 

Tags: antioxidanti, cereale integrale, alimentatie echilibrata, vitamine, reducere colesterol

exclusiv online din 07.2009
 
 
Pe aceeasi tema
 

Cum sa te mentii supla

Cum sa te mentii supla
Simti ca niciodata nu ai un moment de liniste? Muncesti mereu, uneori pleci in calatorii de afaceri. Daca ai si copii, mereu se gaseste cate ceva...
mai mult
 
 

Vegetarieni vs. Carnivori: cine invinge?

Vegetarieni vs. Carnivori: cine invinge?
Proteinele reprezinta o parte importanta in alimentatia noastra insa, din pacate, unii dintre noi nu le consuma in cantitati suficiente. Sau daca...
mai mult
 
 

Slabeste cu ajutorul inghetatei!

Slabeste cu ajutorul inghetatei!
Daca cuvantul "dieta" te pune pe fuga, afla ca exista si metode mai placute prin care sa pierzi kilogramele mult nedorite! Un exemplu...
mai mult
 
 

8 alimente pe care trebuie sa le consumi vara aceasta

8 alimente pe care trebuie sa le consumi vara aceasta
Pe timp de vara, nevoile tale se schimba, motiv pentru care trebuie sa iti adaptezi si alimentatia la gradele ridicate de afara. Alimente usoare...
mai mult
 
Articole recomandate
 

Alimente care te ajuta sa sfidezi varsta

Alimente care te ajuta sa sfidezi varsta
23.09.2009
Cine a zis ca botoxul si liftingurile faciale sunt singurele metode la care poti apela pentru a arata mult mai tanara? Pentru ca frumusetea vine...
mai mult
 
 
 

Cum sa slabesti doar unde iti doresti

Cum sa slabesti doar unde iti doresti
16.10.2009
Esti multumita in ansamblu de silueta ta, dar ti-ai dori sa iti sculptezi anumite zone ale corpului? Nici o problema. Exista o multime de metode...
mai mult
 
 
 

Aliatii tai picanti in lupta cu kilogramele

Aliatii tai picanti in lupta cu kilogramele
13.10.2009
Iti propunem un mic test: ca sa fie ideala pentru silueta ta, mancarea trebuie sa fie a) saraca in grasimi, b) fara zahar, c) condimentata. Rau...
mai mult
 
 
 

Vrei sa slabesti? Captuseste-ti sandvisul cu rosii!

Vrei sa slabesti? Captuseste-ti sandvisul cu rosii!
05.11.2009
Ce atatea diete bazate pe alimente sofisticate? Ce atatea fructe cu denumiri imposibil de rostit? Cea mai la indemana dieta care sa ne mentina in...
mai mult
 
 

Vezi toate articolele

 
Comenteaza

Articol: Cerealele integrale: secretul unei vieti sanatoase

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

nume autor *
email *
titlu *
comentariul tau*

* - campurile marcate cu steluta sunt obligatorii

 
Comentariile userilor
Roxana
19.08.2009 - 21 : 48

am si eu o mica nelamurile in legatura cu aceste "cereale integrale". sunt de acord ca sunt foarte sanatoase si eficiente in orice dieta dar nu stiu foarte bine sa fac diferenta inte ele. te duci intr-un supermagazin, urmaresti eticheta, citesti cereale integrale dar produsul se numeste ciocapic, sau cioco ceva, si gustul lor e delicios, dar sunt de ciocolata! au alta forma si sigur si alt continut desi pe cutie e trecut cereale integrale.
cereale integrale, sanatoase si recomandate unei diete se refera doar la cele fara ciocolata?
multumesc, sper sa imi gasesc si un raspuns!
va doresc mult succes si va multumesc ca de multe ori imi gasesc solutiile nenumaratelor mele intrabari in materialele pubilicate!
o zi buna:)

 
job oline
09.08.2009 - 22 : 12

buna, iti prezint un job online, completarea de chestionare. un chestionar dureaza 5 minute si este platit cu 5 ron. la fiecare 100 ron stransi acestia sunt trimisi la adresa cu care te-ai inscris, prin mandat postal. inscrierea este gratuita, daca nu iti place te poti dezabona imediat. nu ai nimic de pierdut! pentru mai multe detalii raspunde la aceasta adresa de e.mail: cecilia_03_03@yahoo.com

 
Mihai
09.08.2009 - 01 : 05

Cata reclama nesimtita!

 
guest csid.ro
09.08.2009 - 01 : 05

grale?

Cerealele integrale cuprind intreaga parte comestibila a cerealelor drept pentru care sunt o sursa bogata de fibre, antioxidanti, vitamine, minerale, carbohidrati complecsi si fitonutrienti.

 
Pagini: 1

Ce se intampla, Doctore? 12/03/10
Nu diversificati alimentatia sugarului inainte de 4 luni si nu o intarziati prea mult dupa 6 luni! In caz contrar, afla aici la ce riscuri il supui!

Publicitate
Horoscop 15.03.2010

Noutati care sa-ti readuca zambetul pe buze dupa o lunga perioada de negura in suflet si greutati financiare. Inca din 2, provocari sentimentale. Apoi din 11 o sa simti cum ti se aprind calcaiele. Nici sfarsitul de luna nu va fi unul "cuminte". Ziua de 17 poate fi semnificativa pentru recuperarea unor bani. Sanatatea o trecem cu plus, cu toate ca planetele "ataca" intr-o oarecare masura organismul, dar exista un perfect sistem de autoaparare acum.

alege zona